Zámek v Kunraticích se prodal v aukci. Nový majitel za něj dal přes 106 milionů korun
Chátrající barokní zámek v Kunraticích se prodal. V elektronické aukci Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) za něj nový majitel zaplatil částku 106 260 000 korun.
Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM), který dražbu vyhlásil, nyní výsledek aukce vyhodnotí a rozhodne o dalším postupu, uvedla mluvčí ÚZSVM Michaela Tesařová.
„Do elektronické aukce areálu zámku Kunratice se přihlásili tři zájemci, přičemž ve stanoveném termínu požadovanou kauci deset milionů korun složili dva z nich. V průběhu elektronické aukce padl jeden příhoz ve výši minimální vyhlašované ceny,“ uvedla Tesařová.
Za barokní zámek v Kunraticích a přilehlý hektarový park stát požadoval 106 milionů korun. Elektronická aukce začala ve čtvrtek 18. ledna a trvala 24 hodin. Barokní areál se prodal dvě minuty před koncem aukce.
Památkově chráněný barokní zámek a přilehlý park do roku 2014 sloužily Národnímu muzeu. V roce 2021 ho převzal Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) a vzhledem k tomu, že žádná ze státních institucí neprojevila zájem, hledal pro něj úřad majitele v dražbě.
„Nabízená cena nám přijde rozumná, jde o výjimečnou nemovitost v Praze, která potenciál rozhodně má. Třeba pro špičkový hotel,“ hodnotila cenu Lenka Munter, expertka realitní kanceláře Luxent – Exclusive Properties, která se specializuje na historické nemovitosti.
Ty alespoň částečně zrekonstruované u velkých měst nebo hranic s Německem stojí stovky milionů. Ty menší v horším stavu vyjdou i na méně než 20 milionů. Podívejte se na aktuální nabídku zámků na prodej.Fotogalerie: Výprodej zámků v Česku. Některé stojí jako pražský byt
Reality
Už třikrát se Královéhradecký kraj pokusil prodat památkově chráněný novogotický zámek ve Skřivanech. Nepomohla ani sleva. Ani milionová sleva nepomohla. Zámek ve Skřivanech nikdo nechce
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?