FOTOGALERIE: Zlín má tržnici, kterou by mu mohla závidět i Praha
Tržiště Pod Kaštany delší dobu hyzdilo historické centrum Zlína. Za 100 milionů se ale lokalita proměnila tak, že její podoba zaujala i zahraniční architekty. Projekt ateliéru ellement architects je jedním z nominovaných v prestižním klání Česká cena za architekturu.
Hned 31 realizací, od mostů, parků po bytové a rodinné domy, se dostalo do užšího výběru tradičního architektonického klání Česká cena za architekturu. A o titul, který již podeváté uděluje Česká komora architektů, se uchází i projekt revitalizace zlínského tržiště Pod Kaštany od ateliéru ellement architects.
Revitalizace za 100 milionům korun zásadně proměnila veřejné prostranství v samém centru Zlína, bezprostředně u tamního zámku. I ten museli architekti ve svém projektu zohlednit. Prodejním stánkům navrhli variabilní zastínění, které se po ukončení prodeje zaroluje. „Tak splňujeme požadavek památkové péče na ničím nerušený průhled na zámek,“ vysvětlují architekti.
Došlo i na kýžené propojení se zámeckým parkem, vznikly hned dva nové vstupy. Na tržnici vznikla i nové „náměstí“ s vodním prvkem.
Na všechny nominované projekty, které bojují o Českou cenu za architekturu, se můžete podívat do následující galerie.
Jméno hlavního vítěze i dalších finalistů bude oznámeno v listopadu 2024 na galavečeru ve Foru Karlín.
Na střechu střední části Průmyslového paláce na Výstavišti v pražském Bubenči dělníci vrátili opravenou 26 tun těžkou konstrukci hodinové věže. OBRAZEM: Na Průmyslovém paláci je zpět konstrukce hodinové věže
Enjoy
Projekt příměstského parku u soutoku Vltavy a Berounky na jihu Prahy, který navrhly architektonická studia EMF (Katalánsko), Norma (ČR) a Pareto (Francie), získal v britském Birminghamu významné mezinárodní ocenění WMNP Awards. Soutěže se zúčastnily týmy z celého světa, do finále jich postoupilo sedm.OBRAZEM: Projekt parku Soutok získal významné zahraniční ocenění
Enjoy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?