Probíhající bankrot předlužené švédské firmy Northvolt symbolizuje širší úpadek segmentu evropských výrobců elektrobaterií. Švédský startup, v němž pětinu drží problémy sám zmítaný Volkswagen, si bruselští politici hýčkali coby „výkladní skříň Green Dealu“. Coby ukázku, že Green Deal, jak říkají, je vskutku příležitost pro rozvoj nových odvětví.
Kvalitní nabíjecí baterie potřebují drahé a nedostatkové lithium. Ale jejich konkurent, akumulátor obsahující mnohem levnější a snadno dostupný sodík, sílí prakticky každý měsíc a přesvědčuje o tom investory.
Americká automobilka Ford v Evropě zruší kolem 4000 pracovních míst, což odpovídá asi 14 procentům její pracovní síly v regionu. Zdůvodnila to značnými ztrátami v posledních letech. Ty podle ní zapříčinila slabá poptávka po elektromobilech, nedostatečná vládní podpora přechodu na elektrická vozidla a rostoucí konkurence.
Sedmdesát miliard korun. O tolik předčila v tržbách čínská automobilka BYD svého rivala, americkou Teslu. Děje se tak vůbec poprvé v historii značky. Co do počtu prodaných aut ovšem Tesla dál kraluje globálnímu trhu s automobily na čistě elektrický pohon.
Čínské automobilky v čele se společností BYD otevřely novou frontu v boji o dominantní postavení v automobilovém průmyslu a snaží se nově definovat vozy vyrobené v Číně jako globální symbol luxusu pro věk elektromobilů.
O záruku za úvěr a dotaci na pořízení elektromobilu požádalo 5907 podnikatelů, kteří chtěli pořídit 6100 elektrických nebo vodíkových aut. To je o 2000 více, než byl závazek Česka z Národního plánu obnovy. Podnikatelé rovněž požádali o podporu na instalaci 2696 dobíjecích stanic. Oznámila to Národní rozvojová banka (NRB), která záruky a dotace ve spolupráci s ministerstvem průmyslu poskytovala.
Srpnové výsledky registrací osobních automobilů v EU vyznívají na první pohled velmi negativně (-18,3 procent), avšak samotný pokles byl do značné míry ovlivněn loňským vysokým srovnávacím základem.
Běžné akcie Volkswagenu tento týden uzavřely pod hodnotou 95 eur za kus. To je nejníže od října 2011, kdy Evropa v důsledku světové finanční krize procházela závažnou dluhovou krizí. Akcie Volkswagenu jsou nyní níže než kdykoli během jeho emisní aféry Dieselgate, propuknuvší roku 2015, a také než kdykoli během pandemie covidu.
Třetina klíčových závodů na výrobu aut v Evropě jede nyní na půl plynu. Hrozba zavírání fabrik a tisíce lidí bez práce je čím dál přítomnější. Evropské automobilky se zmítají v krizi, píše Bloomberg.
Nejvýše položené tuzemské lyžařské středisko ⛷ na Ovčárně v Jeseníkách definitivně ukončilo lyžařskou sezonu. Teplé počasí už neumožnilo o tomto víkendu rozjet vleky. Provozovatelé původně plánovali ukončení provozu až o Velikonočním pondělí.
Spojené státy nyní neuvažují o dodávkách dalších zbraní ⚔ Ukrajině poté, co země napadená Ruskem vyčerpá balíček schválený ještě v době úřadování prezidenta Joea Bidena. Uvedl to deník The New York Times s odvoláním na členy Kongresu obeznámené se situací.
Ministerstvo průmyslu a obchodu připravuje zavedení evropské směrnice o energetické náročnosti budov 🏢 (EPBD). Norma stanovuje, že od roku 2030 se budou moci stavět pouze budovy, které dosáhnou bezemisního standardu, pro veřejné budovy to bude platit o dva roky dříve. Pravidla jsou zhruba o deset procent přísnější než aktuální standard budovy s téměř nulovou spotřebou energie, uvedlo ministerstvo.
Číst více
V prvním čtvrtletí v ČR zaniklo ❌ 4639 firem, což je nejvíce od roku 1990, od kdy se tato data sledují. Zároveň ale vzniklo ✔ 8695 společností, nejvíce od prvního čtvrtletí 2017. Vyplývá to z analýzy společnosti CRIF - Czech Credit Bureau na základě dat portálu Informace o firmách.
Popularita amerického prezidenta Donalda Trumpa 👱♂️ během prvních tří měsíců mandátu byla výrazně podprůměrná a nikdy se nedostala nad 50 procent. Tvrdí to zpráva, kterou v pátek zveřejnila agentura Gallup.
Asi jedna šestina světové zemědělské půdy obsahuje podle vědců těžké kovy. Tyto jedovaté látky ☠ se pak dostávají i do vody a potravin, což může ohrozit lidské zdraví. V půdě se vyskytují přirozeně, ale jejich přítomnost ovlivňuje i lidská aktivita, píše britský server The Guardian.
Americká automobilka Tesla začne s výrobou svého nového a levnějšího elektromobilu 🚘 o několik měsíců později, než původně počítala. Uvedla to dnes agentura Reuters s odkazem na tři zdroje. Podle nich by výroba nového automobilu mohla začít ke konci letošního roku či na začátku toho příštího.
Číst více