
Kanye West za den zchudl o desítky miliard
LeadersMagazín Forbes přepočítal hodnotu jmění amerického rappera a popkulturní ikony Kanye Westa. Tomu se jeho experimentální výroky o Židech rozhodně nevyplatily.
Magazín Forbes přepočítal hodnotu jmění amerického rappera a popkulturní ikony Kanye Westa. Tomu se jeho experimentální výroky o Židech rozhodně nevyplatily.
Hodnota téhle kapely jsou stovky milionů dolarů. Sedmičlenná kapela BTS nejprve prorazila v domovské Jižní Koreji, poté ovládla Asii, až prorazila i v Americe i v Evropě, zvláště u mladšího publika. Stali se slavnějšími než Beatles, abychom parafrázovali proslulý citát Johna Lennona. Nyní se však skupina rozhodla věnovat se sólovým projektům a hlavní kapelu dát na čas k ledu. V Asii to způsobilo šok a otřásla se i burza, kde jsou kotované akcie jejich domovské firmy HYBE. Jak velcí BTS jsou? A jaké rekordy mají na triku?
Rodinná společnost Petrof Hradec Králové, která je předním evropským výrobcem pian a klavírů, loni zvedla tržby o čtvrtinu na 318 milionů korun. Šlo tak o největší prodej za posledních 13 let. Zisk podnik znásobil na 34,5 miliony korun z předloňských 9,9 miliony korun. Letos podnik očekává tržby i zisk nižší, řekla prezidentka a majitelka Petrofu Zuzana Ceralová Petrofová.
Stejně jako před čtyřmi lety světová jednička na trhu hudebních streamovacích platforem Spotify se rozhodla jít na burzu i konkurenční francouzská společnost Deezer. Vstup plánuje na burzu v Paříži prostřednictví speciální akviziční firmy (SPAC) a očekává přínos 1,05 miliardy eur (asi 25,6 miliardy korun), uvedla agentura Reuters.
Globální trh s hudebními nahrávkami vzrostl v roce 2021 o 18,5 procenta, a to zejména díky růstu předplatného streamovacích služeb. Celkové tržby za rok 2021 tak dosáhly 25,9 miliardy dolarů (asi 579 miliard korun). Výsledky zveřejnila Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI), která celosvětově zastupuje nahrávací společnosti.
Největší streamovací hudební platforma Spotify dál sází na podcastový byznys. Koupila dvě analytické společnosti Podsights a Chartable, uvedl server MusicBusinessWorldwide. Za poslední tři roky firma do podcastových služeb investovala vyšší stovky milionů dolarů včetně angažmá kontroverzního moderátora Joea Rogana.
Jen málo lidí pomohlo proměnit hudební branži jako Kanye West. Kdysi hitmaker pro slavnější kolegy se v polovině nultých let rozhodl sám vyjít s kůží na trh a od té doby vydal desítku alb, které zbořily hitparády, dostaly se mezi nejlepší nahrávky všech dob. A sám West se stal globální celebritou, prodal přes 160 milionů desek a vydělal miliardy dolarů. Překvapivě nikoli hudbou, ale teniskami.
Nástup streamovacích hudebních serverů s relativně nízkými poplatky a co nejširším záběrem v posledních letech měl za následek výrazný úbytek nelegálního stahování hudby. Covid trend trvající do října 2020 ale změnil, upozornil server MusicBusinessWorldwide.
Doba covidová loni přála některým oborům, jako třeba internetovému prodeji či výrobcům čipů, ale překvapivě mezi dotyčnými obory je i showbyznys. Ačkoli pandemická opatření pro většinu muzikantů znamenala nemožnost vyjet na světové turné, přesto mnozí z nich vydělali desítky až stovky milionů dolarů. Žebříčku deseti nejvíce vydělávajících muzikantů, který zveřejnil časopis Rolling Stone, vévodí nestárnoucí rocker Bruce Springsteen.
Pořadatel jednoho z největších a nejuznávanějších tuzemských festivalů Hip Hop Kemp v Hradci Králové, společnost Festivalpark Production, skončil v konkurzu. Neustál tlak proticovidových opatření, kvůli kterým se festival v posledních dvou letech nekonal. Firma proto v prosinci požádala soud o prohlášení konkurzu a ten mu nyní vyhověl. Organizátor přehlídky aktuálně dluží třinácti věřitelům 3,77 milionu korun, vyplývá z insolvenčního rejstříku. Další věřitelé mají dva měsíce na to své pohledávky přihlásit.
Ani nové album fenomenální zpěvačky Adele označené číslovkou 30, které se dostalo do čela americké hitparády, ani celkově nejprodávanější deska Morgana Wallena s názvem Dangerous: The Double Album loni nezachránily celkové prodeje nových nahrávek v USA. Prodej fyzických a digitálních nosičů a streamování starších, takzvaných katalogových nahrávek loni ve Spojených státech podle analýzy MRC Data dosáhl podílu 74,5 procenta, o 11 procentních bodů více oproti roku 2020, zatímco u novinek ne starších 18 měsíců to loni byla čtvrtina.