Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Birkenstock tento týden zveřejní plán vstupu na newyorskou burzu

Birkenstock tento týden zveřejní plán vstupu na burzu
Profimedia
 ČTK

Německý výrobce sandálů Birkenstock tento týden zveřejní plán vstupu na burzu. Měl by tak učinit prostřednictvím registrace u americké Komise pro cenné papíry a burzy (SEC). S odkazem na své zdroje z finančních kruhů to napsal deník Handelsblatt, od něhož zprávu převzala další německá média. .

Reklama

S akciemi firmy by se podle médií mělo na Newyorské akciové burze (NYSE) začít obchodovat 9. října.

Očekává se, že při primární veřejné nabídce (IPO) půjde do prodeje deset až patnáct procent akcií v celkové hodnotě nejméně osmi miliard dolarů, v přepočtu zhruba 183 miliard korun. Vzhledem k tomu, že společnost se investorům prezentuje jako výrobce lifestylových a luxusních produktů, lze si představit i ještě výrazně vyšší ocenění ve výši deseti až 11,5 miliardy dolarů, uvedl týdeník Der Spiegel.

Rodina zakladatelů prodala v roce 2021 většinu ve firmě Birkenstocksoukromé investiční společnosti L Catterton. Tento finanční investor od té doby drží zhruba 65 procent, zatímco dalších přibližně 20 procent vlastní zakladatel luxusní skupiny LVMH Bernard Arnault prostřednictvím své dceřiné společnosti Agache.

Dánská společnost Novo Nordisk

Výrobce léku na obezitu je větší než ekonomika rodného Dánska. Útočí na post nejhodnotnější evropské firmy místo krále luxusu LVMH

Farmaceutická společnost Novo Nordisk dosáhla dalšího milníku ve svém raketovém vzestupu: tržní hodnota dánské společnosti, která úspěšně otestovala lék na obezitu, přesáhla velikost její domácí ekonomiky. Novo má stejnou hodnotu jako všechny ostatní dánské blue chips akcie dohromady. A soutěží o titul nejhodnotnější evropské společnosti, který aktuálně drží výrobce luxusního zboží LVMH se značkami Louis Vuitton či Moët Hennessy.

Přečíst článek

Reklama

Rtěnka od Diora za deset tisíc. Trh s krásou propadl ultraluxusu, módní domy nabízejí sběratelské kousky

Rtěnka jako trofej do sbírky? Proč ne. Módní domy posouvají hranice luxusu. Dior se pro letošní podzim vytasil se sběratelským kouskem Rouge Premier v pouzdře se 24karátovým zlatem vyrobeném francouzským domem Maison Bernardaud s potiskem odkazujícím k éře marnivosti Marie Antoinetty. Zatímco běžná rtěnka od Diora vyjde na 45 dolarů, v přepočtu kolem tisícovky, Rouge Premier stojí něco přes 500 dolarů, tedy zhruba 12 tisíc korun. A rozhodně není tou nejdražší.

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme