Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ikona britského luxusu Burberry zabředla do problémů, snaží se zachránit silou

Burberry
Wikimedia commons
Tereza Zavadilová
tzv

S jedenáctiprocentním propadem otevřely pondělní obchodování akcie luxusního britského módního domu Burberry. Není divu, 168 let staré módní impérium se otřásá v základech.

Reklama

Haute couture dům Burberry připravil investorům při pondělku pořádný šok: Přiznal, že bude mít horší výsledky, vydal takzvaný profit warning, zrušil vyplácení dividend a vyhodil ředitele. Nejen zoufalí lidé dělají zoufalé věci, zdá se. 

Luxusní gigant uvedl, že pokud bude pokračovat propad tržeb, očekává, že za první pololetí letošního roku vykáže provozní ztrátu a celoroční provozní zisk bude nižší než současný konsensus. Proto firma stopla výplatu dividend. Novým generálním ředitelem bude Joshua Schulman, který dříve vedl společnosti Michael Kors, Coach a Jimmy Choe. Asi to bylo divoké, protože dosavadní šéf Jonathan Akeroyd odstoupil „s okamžitou platností po vzájemné dohodě s představenstvem“, jak uvedla společnost.

„Slabost, na kterou jsme upozorňovali na začátku aktuálního fiskálního roku, se prohloubila, a pokud současný trend přetrvá i ve druhém čtvrtletí, očekáváme, že za první pololetí vykážeme provozní ztrátu,“ uvedl předseda představenstva Burberry Gerry Murphy v aktuálním prohlášení a označil výsledky společnosti za první čtvrtletí za „zklamání“.

Pětinový pokles tržeb

„S ohledem na současné obchodní výsledky jsme se rozhodli pozastavit výplatu dividend. Očekáváme, že opatření, která přijímáme, včetně úspor nákladů, začnou ve druhém pololetí přinášet zlepšení a posílí naši konkurenční pozici a podpoří dlouhodobý růst,“ dodal.

Reklama

Společnost Burberry uvedla, že tržby klesly za 12 týdnů do konce června o 21 procent, na 458 milionů liber. V regionálním srovnání poklesly tržby o 16 procent v regionu EMEIA (Evropa, Blízký východ, Indie a Afrika) a o 23 procent v asijsko-pacifickém regionu i v Americe.

Společnost Burberry uvedla, že se chce „znovu spojit se svou hlavní zákaznickou základnou“ a že se plánuje zaměřit na změnu produktů tak, aby „zahrnovaly širší nabídku každodenního luxusu“. Také chce zdokonalit komunikaci své značky, vylepšit internetové stránky a srazit náklady.

Burberry je nejdražším módním domem v Británii. Založil jej v roce 1856 Thomas Burberry a mezi rozpoznávací znaky používaných vzorů patří tradiční britské káro. Burberry je považován za tvůrce ikonického trenčkotu. Sektor s luxusní módou se plně nezvpamatoval z pandemických uzávěr, kdy přišel o mnoho zákazníků, hlavně z Číny. 

Giorgio Armani připustil vstup na burzu

Giorgio Armani zvažuje vstup na burzu. Legendární návrhář nemá přímé dědice

V létě oslaví Giorgio Armani 90. narozeniny a jeho impérium příští rok 50 let ve světě luxusní módy. Spekulace o nástupnictví krále Giorgia, jak mu Italové přezdívají, se přiostřují. Na rozdíl od řady jiných módních domů si Armani udržel nezávislost na velkých skupinách, které spolkly klany Gucci, Fendi či Valentina i klenotníka Bulgariho. A na rozdíl od návrhářky Miuccii Prady nemá Armani přímé dědice, jimž by předal otěže.

Přečíst článek

Levná móda, vedra a drahé úvěry. Fast fashion se řítí do problému

Levná móda, úmorná vedra a drahé úvěry. Fast fashion se řítí do problému

Zatímco teploty prudce stoupají a internetová tržiště valí na spotřebitele reklamy nabízející letní šaty za pár stovek, či dokonce jen desítek korun, pod povrchem doutná velký problém. Deklarované snahy módního průmyslu, který patří k hlavním viníkům globálního oteplování, omezit emise postupují ledovcovým tempem. Klíčová je otázka, kdo ohlášenou dekarbonizaci zaplatí. Levné asijské továrny těžko.

Přečíst článek

Reklama

Související

Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

Jako zlatokopek ráj. Šampaňské, Vuitton, Dior a spol. pozlatí pařížskou olympiádu

Přečíst článek

Rtěnka od Diora za deset tisíc. Trh s krásou propadl ultraluxusu, módní domy nabízejí sběratelské kousky

Přečíst článek
Miniaturní kabelka o rozměrech pouhých 657 x 222 x 700 mikronů (neboli méně než 0,762 milimetru na šířku) se 28. června 2023 prodala na online aukci za více než 63 000 dolarů.

Umělci vyrobili mikroskopickou kabelku s logem Louis Vuitton. Prodali ji desetkrát dráž než originál

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme