Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Tak se to dělá. Nový šéf vzkřísil módní značku GAP. Akcie firmy rostou o desítky procent

Tak se to dělá. Nový šéf vzkřísil módní značku GAP. Akcie firmy rostou o desítky procent
Profimedia
 ČTK

Akcie amerického prodejce oděvů Gap prudce rostou, krátce po zahájení obchodování pátečního obchodování přidávají zhruba 22 procent. Reagují na zprávu, že společnost, která změnila vedení i obchodní strategii a přišla s modernějším stylem, zvýšila celoroční výhled prodeje. GAP zveřejnil hospodářské výsledky za první kvartál a nový výhled ve čtvrtek na svém webu.

Reklama

Akcie společnosti tak mají letos k dobru přes 28 procent. Loni, kdy se novým generálním ředitelem stal bývalý manažer firmy Mattel Richard Dickson, aby oživil její podnikání, už vzrostly o 85 procent.

Gap nyní předpokládá, že roční tržby budou mírně vyšší než v loňském roce. Dříve počítal se zhruba stejnými tržbami jako loni.

GAP se pokouší zlepšit hospodaření nabídkou módnějších stylů napříč svými značkami. Zároveň posílil marketing ve snaze oslovit vybíravé zákazníky, kteří jinak omezují zbytné nákupy.

Reklama

Personální, produktové a provozní změny zaváděné generálním ředitelem firmu, která se po léta potácela, už oživily,“ uvedl analytik společnosti Morningstar David Swartz.

Stejnojmenná značka Gap zaznamenala v prvním čtvrtletí růst srovnatelných tržeb o tři procenta. Značky Old Navy a Athleta vykázaly růst o tři, respektive o pět procent.

Analytička společnosti Barclays, Adrienne Yihová, podle agentury Reuters uvedla, že výsledky společnosti Gap za první čtvrtletí jsou důkazem „učebnicového oživení maloobchodu“.

Vyšší poptávku po oděvech hlásí po loňském zpomalení i další maloobchodní prodejci včetně Walmartu, Targetu a společnosti Abercrombie & Fitch, která je obdobou Gapu.

Outlet Zalanda v německém Hannoveru

Zalando otevře v Drážďanech kamenný obchod a sekáč

Drážďanský outlet bude po Lipsku pro Zalando teprve druhým v bývalé východní části.

Přečíst článek

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Obchody módní značky Esprit mizí ze scény. Podle německých médií mají zavřít čtyři desítky prodejen, které tam provozuje franšízový operátor PTH Group. Druhou zemí, kde PTH působí, je právě Česko. Stejně jako u sousedů i zde se z Espritů stávají multibrandové prodejny Catches.

Přečíst článek

Módní paradox. Značky začaly sázet na udržitelnost a převálcoval je Shein

Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein

Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.

Přečíst článek

Reklama

Související

Burberry

Ikona britského luxusu Burberry zabředla do problémů, snaží se zachránit silou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme