5 důvodů, proč podnikatelé přechází na online fakturaci

Hlavně držet náklady nízko – tohle je mantra řady začínajících podnikatelů. Dává dobrý smysl. Ze začátku ještě neví, jak se jejich byznys rozjede a je rozumné investovat jen do skutečně nezbytných věcí. Takže často třeba hned ze začátku nepořizují fakturační program, ale faktury vystavují „na koleně“ v kancelářském programu.
V jistou chvíli je ale toto řešení zpravidla začne brzdit a oni přechází na online fakturaci. Často je to z následujících důvodů.
Potřebují získat konkurenční výhodu
V Česku je tak rozvinutá e-commerce, že jsou Češi hodně zmlsaní. Jsou zvyklí, že všechno na pár kliknutí vyřídí přes internet, a zpravidla vítězí ten dodavatel, u kterého nakoupí nejpohodlněji a nejrychleji.
Tento trend se přelévá i do odvětví mimo e-commerce, například do služeb. Pokud lidé třeba potřebují přezout kola a mají na výběr z několika pneuservisů, mnoho z nich si vybere ten s online rezervačním systémem. Rovnou vidí, jestli a kdy mají čas a nemusí čekat, až jim někdo zvedne telefon.
U řady služeb je automatizované odbavení přes web velkou výhodou. Zákazníci se totiž chtějí vyhnout e-mailovému ping-pongu. Pokud třeba pořádáte školení a nemáte automatizaci, vypadá to takto:
- Zájemce posílá e-mail s dotazem, jestli máte v kurzu stále volná místa.
- Odpovíte, že ano.
- Zájemce potvrzuje svoji účast a posílá své údaje.
- Vy připravíte fakturu a zasíláte ji e-mailem.
- Zákazník platí a má na kurzu jisté místo.
Pokud by si na vašem webu mohl jednoduše naklikat, co potřebuje, obratem mu automaticky přijde faktura, on ji zaplatí a vy máte jistého klienta – je to pro obě strany pohodlnější a nevznikají zbytečné prostoje.
Online fakturace vám s tímto pomůže. Propojíte ji s většinou českých e-shopů a díky tomu fakturaci úplně automatizujete.
Roste jim počet dokladů a ruční vystavování je zdlouhavé
Pokud denně vystavíte třeba ve Wordu nebo v Excelu jednu až tři faktury, může to být trochu otravné, ale není to nic zásadního. Jestliže vám ale počet faktur vzroste a za den vystavíte dokladů třeba deset, stává se z toho slušný žrout času.
V této situaci podnikatelé zpravidla upouští od fakturování na koleni a přechází na online fakturaci. Do fakturačního nástroje si uloží seznam klientů a prodávané položky i s cenou. Díky tomu fakturu naklikají do minuty, nebo i rychleji.
Chtějí mít vše v cloudu
Za poslední léta si lidé zvykli, že se k důležitým informacím dostanou odkudkoliv. Stačí jim k tomu zařízení s připojením na internet. Ať se už potřebují podívat na stav bankovního účtu, vyhledat si nejbližší spoj nebo si zobrazit zprávu na Messengeru, nemusí sedět u počítače v kanceláři. Vše zvládnou z mobilu.
Pokud ale podnikatel fakturuje v některém z kancelářských programů, faktury má uložené v práci v počítači. Může sice využívat cloudové soubory, ale práce z mobilu v nich mnohdy není úplně příjemná.
Právě ve chvíli, kdy podnikatelům začne vadit, že se třeba nemohou okamžitě podívat, které faktury jsou už uhrazené, přechází na online fakturaci. Její součástí je zpravidla i dobře optimalizovaná mobilní aplikace.
Potřebují přehled o svých příjmech
V podnikání musíte vědět, kolik jste si vydělali a jaké máte náklady. Pouhý pohled na bankovní účet nestačí. Tam vidíte, kolik máte zrovna k dispozici, ale to je vše.
- Kolik peněz je právě na cestě a jak vysoká částka je už po splatnosti?
- Máte tento měsíc vyšší výdaje než minulý měsíc?
- A jak si vedete ve srovnání s loňskem – vydělali jste víc?
Tyto informace z účtu na první pohled nezjistíte. Z online fakturace, jako je například iDoklad, ano. Na domovské stránce máte přehledný graf, ve kterém vidíte své příjmy a výdaje dle měsíců, stejně tak si zobrazíte, které faktury jsou už po splatnosti atd.
Nechtějí trávit čas párováním plateb
Pokud vystavujete faktury manuálně v kancelářském programu, musíte pravidelně kontrolovat bankovní účet a značit si, které faktury jsou uhrazené a které ne. Poté vás čeká upomínání neplatičů. Což je spousta práce a čím víc faktur máte, tím je horší.
Online fakturace vás toho zbaví. Můžete si totiž fakturační program propojit s bankovním účtem – jakmile dorazí platba, dle variabilního symbolu se spáruje s dokladem. Nástroj také umí automatické upomínky, takže i neuhrazené faktury hlídá a řeší za vás.
Nejen častější práce z domova, ale také stále sofistikovanější kybernetické hrozby nebo rostoucí důraz na zapojení umělé inteligence nutí firmy investovat do hardwaru a softwaru. Oproti loňskému roku vzrostl objem nebankovního financování v této oblasti o padesát procent. Trojnásobné jsou pak meziročně investice přímo do digitální bezpečnosti. Vyplývá to z dat společnosti SG Equipment Finance, dceřiné společnosti KB.
Zájem o specializované financování roste. Firmy začínají více investovat do IT systémů
Zprávy z firem
Mějte pořádek ve fakturách, zautomatizujte rutinní vystavování faktur a propojením s bankou si usnadněte párování plateb. Faktury v programu naklikáte za pár vteřin a uspořený čas můžete místo administrativy věnovat tomu, co vás na podnikání baví.
Fakturační program vám v podnikání uvolní ruce
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.