A je to tady. Mnichovský veletrh IAA ovládly čínské elektrovozy
V Mnichově odstartoval významný veletrh o inovacích v autoprůmyslu. Tradiční evropské značky se snaží představit vize pro nadcházející roky. Podle serveru CNBC však veletrh ovládly čínské značky, které představily reálné stroje, kterými chtějí dobýt evropské trhy. Vizi čínské tsunami, která zaplaví evropské trhy, však komplikuje Tesla Elona Muska.
Rok 2024 bude přelomový pro automobilový průmysl. Zejména v Evropě. Ukázal to aktuální veletrh IAA, který momentálně probíhá v Mnichově. Zatímco evropské tradiční značky představují své vize elektromobility pro nadcházející roky, čínské značky ukazují reálné produkty, kterými chtějí oslovit evropské zákazníky již v příštím roce.
Jednou z nich je společnost Leapmotor, která v příštím roce uvede na evropské trhy sportovní vůz C10 a svůj model SUV. V nadcházejících dvou letech pak společnost podle slov svého CEO Ču Ťiang-minga plánuje vytvářet globálně úspěšné produkty.
Ještě dál je ve svých plánech automobilka BYD, do které investuje i Warren Buffett. BYD v pondělí uvedla elektromobil Seal, a to včetně cenovky, která činí 44 900 eur. CNBC připomíná, že Tesla v Evropě nabízí Model 3 vyrobený v německé továrně za 42 990 eur. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se Sealu podaří oslovit evropské klienty.
Další značkou, která se v příštím roce objeví v Německu a následně na ostatních trzích, je Xpeng s modely P7 (sedan) a P9 (SUV).
Španělská automobilka Seat, která je součástí koncernu Volkswagen, nebude do budoucna výrobcem klasických automobilů, ale soustředí se na výrobu elektromobilů značky Cupra. Název značky Seat nezmizí, ale skupina Volkswagen pro něj najde novou roli. V rozhovoru s britským automobilovým časopisem Autocar to na mnichovském autosalonu IAA Mobility řekl šéf značky VW Thomas Schäfer.Automobilka Seat v rámci Volkswagenu skončí s klasickými auty. Soustředí se na elektromobily Cupra
Zprávy z firem
Cenová válka?
Pro mnoho evropských zákazníků elektromobily stále nejsou příliš vhodnou alternativou ke klasickým automobilům. A to zejména kvůli ceně, ale také nedostatečné infrastruktuře dobíjecích stanic. Právě ceny by však v důsledku nástupu čínské konkurence mohly začít výrazně klesat.
Analytická společnost Bernstein Research již v červnu přišla s odhadem, že pokud by čínské automobilky vstupovaly na evropské trhy standardním způsobem, do roku 2030 by se jim povedlo dosáhnout pětiprocentního podílu na trhu. „Pokud by ale přišly s cenově agresivním přístupem, mohlo by to být až 20 procent,“ dodává zpráva Bernstein Research.
Podle CNBC však původní vize levných čínských elektromobilů, které zaplaví Evropu, zatím nedostává reálnou podobu. A to zejména kvůli Tesle Elona Muska, která nabízí ceny i pod těmi čínskými.
Německý výrobce luxusních aut BMW se rozhodl zkusit zopakovat svůj úspěch značky Neue Klasse u elektromobilů. Na mnichovském autosalonu představil prototyp elektromobilu nové třídy, který má být uveden na trh v roce 2025 a má pomoci automobilce dohnat průkopníka ve výrobě elektromobilů, americkou Teslu, uvedla agentura Reuters.BMW chce dohnat Teslu. Automobilka představila elektromobil Neue Klasse
Zprávy z firem
Problémy největší automobilky světa jsou vážnější, než si většina lidí umí představit. Kombinace změny trhu, inflace, proměn návyků spotřebitelů a neschopnost pružně reagovat může být pro Volkswagen smrtící koktejl, míní The Economist. Stávající automobilové jedničce tak dokonce může hrozit osud finského výrobce mobilních telefonů Nokia, který před lety nedokázal zachytit změnu a s tímto byznysem skončil. Jak velký problém by to znamenalo pro Německo?Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.