ABRA Holding ovládla českou logistickou jedničku Logio

ABRA Holding získá prostřednictvím rozsáhlé investice ve společnosti Logio 75procentní podíl, její vedení zůstane nadále v rukou současného managementu. Cena transakce je v řádech stovek milionů korun.
ABRA Holding rozsáhlými investicemi a technologickým know-how posílí vývoj produktů Logia a expanzi na evropské trhy. „Máme společný pohled na budoucnost, což je pro nás při výběru partnerů zásadní. Navíc produkty a služby Logio dále organicky rozvíjejí portfolio naší skupiny,“ říká Jaroslav Řasa, CEO a spolumajitel ABRA Holding.
Spojení podle něj společnoati Logio přináší nové možnosti a příležitosti při získávání zákazníků. Logio posílí portfolio produktů, do kterého patří legendární ABRA Software, lídr v oboru informačních systémů pro firmy. Patří sem mimo jiné také Inekon Systems, specialista na Business Intelligence nebo softwarová řešení Flores.
Blíž k naplnění globálních ambicí
Česko-německá investiční skupina ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a na spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě, přivítala ve skupině poradensko-technologickou společnost Logio. Přední česká firma působící v oblasti Supply Chain Managementu dodává své služby největším firmám jako Škoda Auto, Plzeňský Prazdroj, Rohlík, DM drogerie nebo Albert.
Logio působí na trhu více než dvacet let a ve spolupráci s ABRA Holding plánuje expandovat na západní trhy. „V první fázi se zaměříme na vylepšení produktu tak, aby odpovídal potřebám německy mluvících zemí, a následně budeme expandovat i do jiných států Evropy. Počítáme, že již ve střednědobém horizontu budeme generovat přes 50 procent našeho byznysu z jiných zemí, než je Česká republika,“ představuje plány Marek Šucha, CEO a spolumajitel Logio.
Brno a nadšení pro fajn lidi a nápady svedly dohromady dva investory dvou generací, kteří skrze Jinej fond podporují nadějné projekty. Spoluzakladatelé fondu, zkušený investiční matador a miliardář Jiří Hlavenka a ve své době vůbec nejmladší český podnikatel Jan Sláma, společně investovali do startupů v jejich nejranější fázi rozvoje desítky milionů korun. Jak dobře šlape tato synergie zkušeností a mladého elánu? Kde vidí investiční příležitosti? A proč se čeští startupisté oproti těm ze Západu drží víc při zemi, prozrazuje investorské duo v dalším díle seriálu Young Money Patrika Borýska.
Buzz kolem ChatGPT nechápeme, říká miliardář Hlavenka i třiadvacetiletý podnikatel
Money
Logio v uplynulých letech pracovalo často pro zahraniční klienty nebo nadnárodní firmy, typicky v oblasti automotive, FMCG a plánování výroby. Nyní by se společnost ráda více zaměřila na expanzi a získávání zakázek ze zahraničí. „Hledání efektivity v řízení retailu nebo plánování výroby je nekonečný proces a my si uvědomujeme, že se nám zde otevírá velký prostor pro růst i mimo Českou republiku,“ doplňuje Jan Jirovec, obchodní ředitel a spolumajitel Logio. „Zázemí silného partnera nám navíc umožní dotáhnout a vyladit naše řešení na globální úroveň,“ uzavírá.
Logio je česká technologicko-poradenská firma, která od roku 2004 zaměřuje na optimalizaci dodavatelských řetězců. Umí navrhovat „data-driven“ řešení zákazníkovi přímo na míru. Díky odstaranění neefektivity v dodavatelských řetězcích pomáhá klientům v růstu.
Po úspěšném vstupu na německý trh se brněnský výrobce ponožkobot a barefoot obuvi Skinners vydává dobýt Ameriku. Činí tak se silným partnerem v zádech, česko-americkou společností ShipMonk.
Američané touží po ponožkobotách Skinners z Brna. Doveze je tam miliardář Bednář z ShipMonku
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.