Společnosti Aero a Embraer zvýší spolupráci na výrobě letounů C-390

Aero Vodochody a Embraer zvýší spolupráci na výrobě vojenských transportních letounů C-390.
Společnosti podepsaly oficiální smluvní dodatek zahrnující možné navýšení výrobního podílu Aero v programu C-390, zvýšení hodnoty spolupráce a kooperaci při plnění specifických požadavků českého ministerstva obrany na pořízení letounů C-390 pro českou armádu. Embraer je globální letecká společnost se sídlem v Brazílii. Předpokládá silnou celosvětovou poptávku po letadlech C-390, uvedla mluvčí Aera Radka Černá.
Ministerstvo obrany vybralo C-390 pro program Střední transportní letoun a zahájilo jednání o jeho nákupu. Součástí projektu má být zásadní spolupráce s českým průmyslem. Aero spolupracuje s Embraerem od roku 2011. Vyrábí kompletní náběžnou hranu křídla, dveře, nákladní rampu a druhou část zadního trupu letounu C-390.
Ruské aerolinky Ural Airlines, jejichž dopravní letadlo muselo v září nouzově přistát i se 167 lidmi na palubě na pšeničném poli na Sibiři, se chystají letadlo opravit a dál ho používat. Nyní přemýšlejí, jak letadlo z pole dostat. Děje se tak v době, kdy na ruské aerolinky dopadají západní sankce, kvůli nimž se do Ruska obtížně dostávají náhradní díly. Západ zakázal dovoz součástek do letadel po ruském vpádu na Ukrajinu loni v únoru.
Airbus ruských aerolinek, který se 167 lidmi nouzově přistál na Sibiři, chtějí Rusové dál používat
Enjoy
„Jsme rádi, že dnes s námi Embraer prohlubuje spolupráci, a budeme i nadále jedním z jeho nejvýznamnějších dodavatelů. Navíc hodnota této spolupráce s největší pravděpodobností výrazně přesáhne celkovou hodnotu zakázky na pořízení C-390 pro naši armádu, což je příznivá zpráva nejen pro Aero, ale i celý letecký průmysl v České republice,“ řekl prezident Aera Viktor Sotona.
Letoun si kromě Brazílie vybraly Portugalsko, Maďarsko, Nizozemsko, Rakousko a nyní i ČR. Je víceúčelovým vojenským dopravním letounem, který unese 26 tun nákladu. Pohání ho dva proudové motory. Může být vybaven také modulem pro hašení požárů.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.