Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Společnosti Aero a Embraer zvýší spolupráci na výrobě letounů C-390

Embraer C-390
ČTK
 ČTK

Aero Vodochody a Embraer zvýší spolupráci na výrobě vojenských transportních letounů C-390.

Společnosti podepsaly oficiální smluvní dodatek zahrnující možné navýšení výrobního podílu Aero v programu C-390, zvýšení hodnoty spolupráce a kooperaci při plnění specifických požadavků českého ministerstva obrany na pořízení letounů C-390 pro českou armádu. Embraer je globální letecká společnost se sídlem v Brazílii. Předpokládá silnou celosvětovou poptávku po letadlech C-390, uvedla mluvčí Aera Radka Černá.

Ministerstvo obrany vybralo C-390 pro program Střední transportní letoun a zahájilo jednání o jeho nákupu. Součástí projektu má být zásadní spolupráce s českým průmyslem. Aero spolupracuje s Embraerem od roku 2011. Vyrábí kompletní náběžnou hranu křídla, dveře, nákladní rampu a druhou část zadního trupu letounu C-390.

Ruské aerolinky chtějí zachránit airbus, který přistál se 167 lidmi na poli

Airbus ruských aerolinek, který se 167 lidmi nouzově přistál na Sibiři, chtějí Rusové dál používat

Ruské aerolinky Ural Airlines, jejichž dopravní letadlo muselo v září nouzově přistát i se 167 lidmi na palubě na pšeničném poli na Sibiři, se chystají letadlo opravit a dál ho používat. Nyní přemýšlejí, jak letadlo z pole dostat. Děje se tak v době, kdy na ruské aerolinky dopadají západní sankce, kvůli nimž se do Ruska obtížně dostávají náhradní díly. Západ zakázal dovoz součástek do letadel po ruském vpádu na Ukrajinu loni v únoru.

Přečíst článek

„Jsme rádi, že dnes s námi Embraer prohlubuje spolupráci, a budeme i nadále jedním z jeho nejvýznamnějších dodavatelů. Navíc hodnota této spolupráce s největší pravděpodobností výrazně přesáhne celkovou hodnotu zakázky na pořízení C-390 pro naši armádu, což je příznivá zpráva nejen pro Aero, ale i celý letecký průmysl v České republice,“ řekl prezident Aera Viktor Sotona.

Letoun si kromě Brazílie vybraly Portugalsko, Maďarsko, Nizozemsko, Rakousko a nyní i ČR. Je víceúčelovým vojenským dopravním letounem, který unese 26 tun nákladu. Pohání ho dva proudové motory. Může být vybaven také modulem pro hašení požárů.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme