Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Aeru Vodochody loni vzrostl provozní zisk na téměř miliardu, i díky kontraktům na letouny L-39NG

Podzvukový letoun L-39NG
ČTK
 ČTK

Výrobci letadel Aero Vodochody loni vzrostl provozní zisk před zdaněním na více než 974 milionů korun, o rok dříve činil 70 milionů korun. Čistý zisk byl loni 192 milionů korun. Hospodaření ovlivnila část tržeb z prvních kontraktů letounu L-39NG, z programu Irák a též z generálních oprav letounů L-159 pro českou armádu, uvedla mluvčí Aera Radka Černá.

Společnost letos očekává další nárůst tržeb, a s tím související vyšší zisk. "Rok 2022 se nesl ve znamení významných událostí a můžeme jej považovat za přelomový. Pro náš nejnověji vyvinutý letoun L-39NG jsme získali typovou certifikaci bez omezení, která je hlavním předpokladem pro registraci jednotlivých letadel u zákazníků," uvedl prezident Aera Viktor Sotona. Dodal, že se tak završilo desetiletí vývoje, certifikace, testování a rozsáhlých investic, které k úspěšnému zahájení sériové výroby letounu L-39NG byly potřeba.

Bilanční suma na konci loňského roku činila 9,8 miliardy korun, oproti roku 2021 vzrostla o 2,2 miliardy korun. Čistý obrat Aera byl minulý rok 5,3 miliardy korun.

Aeroflot

Ruská nebeská ruleta. Letadla běžně létají s poruchami, čeká se na první katastrofu

Postupně a nevyhnutelně klesá bezpečnost letadel provozovaných ruskými aerolinkami. Je to důsledek západních sankcí seslaných na Rusko za jeho agresi na Ukrajině. Západ nejenže znemožnil ruským aerolinkám přístup do evropského vzdušného prostoru, ale také Rusko odstřihl o dodávek nových letadel, náhradních dílů i služeb údržby a aktualizací softwaru provozovaných strojů. Jejich údržba nyní probíhá v Íránu. Zaměstnanci aerolinek mají zákaz hlásit běžné závady, které by za normálních podmínek letoun uzemnily.

Přečíst článek

Aero pokračovalo mimo jiné s výrobou letounu L-39NG pro Vietnam, kontrakt je na 12 letounů, pracovalo též na kontraktu s Maďarskem a spustilo výrobu prvních letounů pro státní podnik LOM Praha. Celkem společnost uzavřela čtyři kontrakty na dodávky 34 kusů L-39NG a další nové smlouvy jsou v jednání. První letouny L-39NG dodá Aero zákazníkovi ve druhé polovině letošního roku.

Aero se také věnuje programům pro letouny L-39 a L-159 a na pokračování a rozvoj ve strategických programech, kterými jsou hlavně dodávky pro letouny C-390 Embraer a A220 Airbus.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Kristýna Helm

Demokracie mají problém. Inovace se do armády dostávají až na konec, říká expertka Kristýna Helm

Přečíst článek
Doporučujeme