Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Air France-KLM těží z postcovidového zájmu o cestování. Ale stačilo to jen na snížení ztráty

Air France-KLM těží z postcovidového zájmu o cestování. Ale stačilo to jen na snížení ztráty
Profimedia
 ČTK

Světové aerolinky těží v posledních měsících z obnoveného zájmu turistů v době po ukončení pandemických proticovidových opatření ve světě, a to i přes obecně stoupající ceny letenek. Mezi nimi je i francouzsko-nizozemská společnost Air France-KLM, které to však stačilo jen na snížení čtvrtletních, opět stamilionových ztrát.

Francouzsko-nizozemská letecká společnost Air France-KLM v letošním prvním čtvrtletí snížila ztrátu na 344 milionů eur (zhruba osm miliard korun) z 552 milionů eur před rokem. Firma to oznámila v tiskové zprávě. Její tržby stouply o 42 procent na 6,33 miliardy eur, takže mírně překonaly očekávání analytiků.

Air France-KLM podobně jako další aerolinky těží z růstu poptávky po letecké přepravě po útlumu způsobeném pandemií nemoci COVID-19. Firma v prvním čtvrtletí přepravila 19,7 milionu pasažérů, což představuje meziroční nárůst o 35 procent. Navíc registruje silnou poptávku po letech v letní sezoně, a to navzdory přetrvávající vysoké inflaci a nejistým ekonomickým podmínkám.

„V prvním čtvrtletí Air France-KLM dál těžila z dynamiky oživení v odvětví letecké dopravy," uvedl šéf podniku Benjamin Smith. „Skupina dál vykazovala silný růst tržeb a příliv hotovosti díky velmi povzbudivým prodejům letních letenek," dodal. Upozornil rovněž, že firma již zcela splatila státní pomoc, takže se zbavila souvisejících restrikcí a získala zpět „strategickou autonomii".

Selhal algoritmus. Aerolinka prodávala letenky za zlomek ceny (na snímku Boeing 787 Dreamliner letecké společnosti All Nippon Airways)

Selhal algoritmus. Aerolinka prodávala letenky za zlomek ceny

Rychlí a pozorní cestovatelé mohli tento týden zakoupit letenky s japonskou leteckou společností All Nippon Airways v byznys třídě za méně než cenu třídy ekonomické. Letenky v první třídě pak byly k mání cenu „economy“. Aerolinka zatím ale nerozhodla, zda jsou takto levně vystavené letenky platné.

Přečíst článek

Americká letecká společnost Delta Air Lines v prvním čtvrtletí snížila ztrátu na 363 milionů dolarů.

Aerolinky Delta se zvedají. Snížily čtvrtletní ztrátu, o léto je velký zájem

Americká letecká společnost Delta Air Lines v prvním čtvrtletí snížila ztrátu na 363 milionů dolarů (zhruba 7,7 miliardy korun), silný růst tržeb kompenzovaly vyšší náklady na pohonné hmoty a pracovní sílu. Před rokem ztráta činila 940 milionů dolarů, plyne z výsledkové zprávy. Výhled na druhé čtvrtletí navíc překonal očekávání analytiků. Akcie společnosti po zveřejnění výsledků výrazně posílily.

Přečíst článek

Letoun s registrací G-BBDG v Brooklands Museum

Dvacet let od konce nadzvukových letounů Concorde. A další jsou v nedohlednu

Po téměř třetinu minulého století byla letecká přeprava nadzvukovou rychlostí realitou, ale před dvaceti lety přišel její konec. Návrat dopravních letounů překonávajících rychlost zvuku zůstává i dnes v nedohlednu.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme