Air France-KLM těží z postcovidového zájmu o cestování. Ale stačilo to jen na snížení ztráty

Světové aerolinky těží v posledních měsících z obnoveného zájmu turistů v době po ukončení pandemických proticovidových opatření ve světě, a to i přes obecně stoupající ceny letenek. Mezi nimi je i francouzsko-nizozemská společnost Air France-KLM, které to však stačilo jen na snížení čtvrtletních, opět stamilionových ztrát.
Francouzsko-nizozemská letecká společnost Air France-KLM v letošním prvním čtvrtletí snížila ztrátu na 344 milionů eur (zhruba osm miliard korun) z 552 milionů eur před rokem. Firma to oznámila v tiskové zprávě. Její tržby stouply o 42 procent na 6,33 miliardy eur, takže mírně překonaly očekávání analytiků.
Air France-KLM podobně jako další aerolinky těží z růstu poptávky po letecké přepravě po útlumu způsobeném pandemií nemoci COVID-19. Firma v prvním čtvrtletí přepravila 19,7 milionu pasažérů, což představuje meziroční nárůst o 35 procent. Navíc registruje silnou poptávku po letech v letní sezoně, a to navzdory přetrvávající vysoké inflaci a nejistým ekonomickým podmínkám.
„V prvním čtvrtletí Air France-KLM dál těžila z dynamiky oživení v odvětví letecké dopravy," uvedl šéf podniku Benjamin Smith. „Skupina dál vykazovala silný růst tržeb a příliv hotovosti díky velmi povzbudivým prodejům letních letenek," dodal. Upozornil rovněž, že firma již zcela splatila státní pomoc, takže se zbavila souvisejících restrikcí a získala zpět „strategickou autonomii".
Rychlí a pozorní cestovatelé mohli tento týden zakoupit letenky s japonskou leteckou společností All Nippon Airways v byznys třídě za méně než cenu třídy ekonomické. Letenky v první třídě pak byly k mání cenu „economy“. Aerolinka zatím ale nerozhodla, zda jsou takto levně vystavené letenky platné.
Selhal algoritmus. Aerolinka prodávala letenky za zlomek ceny
Zprávy z firem
Americká letecká společnost Delta Air Lines v prvním čtvrtletí snížila ztrátu na 363 milionů dolarů (zhruba 7,7 miliardy korun), silný růst tržeb kompenzovaly vyšší náklady na pohonné hmoty a pracovní sílu. Před rokem ztráta činila 940 milionů dolarů, plyne z výsledkové zprávy. Výhled na druhé čtvrtletí navíc překonal očekávání analytiků. Akcie společnosti po zveřejnění výsledků výrazně posílily.
Aerolinky Delta se zvedají. Snížily čtvrtletní ztrátu, o léto je velký zájem
Zprávy z firem
Po téměř třetinu minulého století byla letecká přeprava nadzvukovou rychlostí realitou, ale před dvaceti lety přišel její konec. Návrat dopravních letounů překonávajících rychlost zvuku zůstává i dnes v nedohlednu.
Dvacet let od konce nadzvukových letounů Concorde. A další jsou v nedohlednu
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.