Akcie Toyoty jsou real deal. Od začátku roku si připsaly 50 procent

Japonské automobilce se daří nad očekávání dobře. Toyota ve čtvrtletí více než zdvojnásobila svůj provozní zisk a o polovinu zvýšila celoroční výhled. Těší se ze zvýšených prodejů i slabého jenu. A investoři to umí ocenit.
Provozní zisk největší japonské automobilky Toyota Motor ve druhém finančním čtvrtletí meziročně vzrostl o 155,6 procenta na 1,44 bilionu jenů (221,7 miliardy Kč). Firma o tom informovala ve své zprávě o hospodářských výsledcích za období tří měsíců do konce září. Analytici v anketě společnosti LSEG v průměru odhadovali zisk na 1,08 bilionu jenů.
Japonská automobilka také zvýšila svůj celoroční odhad zisku na 4,5 bilionu jenů z dříve udávaných tří bilionů. Analytici v průměru odhadují celoroční zisk na čtyři biliony jenů.
Výroba v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic se dnes téměř po čtyřech týdnech plně obnoví. Auta se v Kolíně přestala vyrábět 22. srpna, závod přijde o 19 dní výroby, uvedl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.
Konec vynucené pauzy. Toyota po téměř měsíci obnoví výrobu v Kolíně
Zprávy z firem
Akciová rally
Prodej vozidel skupiny Toyota v prvním pololetí meziročně vzrostl o 8,3 procenta na 5,6 milionu vozů. Společnost zvýšila výrobu, aby nahradila ztráty způsobené pandemií covidu-19. Firma i nadále očekává, že za celý fiskální rok po celém světě prodá 11,38 milionu vozů.
Levný jen je výhodou pro japonské vývozce, jako je Toyota, protože zvyšuje hodnotu jejich zahraničních příjmů při přepočtu na jeny. Americký dolar se v posledním čtvrtletí obchodoval za přibližně 145 japonských jenů, oproti dřívějším 138 jenům. V poslední době se obchoduje nad 150 jeny.
Akcie Toyoty bezprostředně po zveřejnění výsledků vzrostly o 6,1 procenta na 2748 jenů. Od začátku roku mají k dobru přes 50 procent.
Vláda vozů s elektrickým pohonem globálně narůstá. A automobilky ve snaze přeorientovat svou výrobu tak, aby vycházely vstříc přísným emisním normám, zaplavují trh stále novými a novými modely aut s hybridním či čistě elektrickým pohonem. Který z elektrických vozů přísné nároky na ekologii tedy splňuje nejvíce? Podle velkého testu agentury Bloomberg pro trh Velké Británie je to Tesla 3. Do „top ten“ se však dostal i vůz z Česka.
Tesla 3 je nejekologičtějším vozem světa. Mezi prvních deset se dostala i Škoda
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.