Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Alespoň v něčem první. Češi opět ovládli žebříček spotřeby piva

Pivo se prodávalo i v muslimském Kataru během mistrovství světa ve fotbalu
ČTK
 ČTK

Roční spotřeba piva na hlavu v České republice činila vloni 184,1 litru, a meziročně dokonce vzrostla. V přepočtu na hlavu jsme největšími pijany už 29. rok v řadě. Přesto se v celkovém ženbříčku Češi propadli ze 16. na 19. pozici.

Spotřeba piva ve světě v roce 2021 vzrostla o čtyři procenta na 1,856 miliardy hektolitrů. Zaznamenala tak první růst za dva roky, protože po pandemii nemoci covid-19 oživil prodej v restauracích. Vyplývá to z údajů shromážděných japonskou nápojovou společnosti Kirin Holdings. Ve spotřebě piva na hlavu na prvním místě skončila již 29. rok za sebou Česká republika.

Nejvíce piva se loni vypilo v Číně, a to 380,9 milionu hektolitrů. Meziročně spotřeba vzrostla o 5,6 procenta. Čína je největším trhem podle spotřeby piva již 19 let. Na druhém místě skončily Spojené státy, kde spotřeba vzrostla o 1,1 procenta na 241,7 milionu hektolitrů. V Brazílii byla vyšší o pět procent a činila 145,4 milionu hektolitrů. Mezi prvních pět největších trhů se dostaly Rusko a Mexiko, Německo skončilo na šestém místě.

Čepování piva (ilustrační foto)

Šéf Heinekenu: Navzdory inflaci jsou lidé stále ochotni kupovat prémiová piva

Celosvětová poptávka po pivu odolává současným hospodářským problémům. Uvedl to šéf nizozemského pivovaru Heineken Dolf van den Brink. Zaměstnanost podle něj zůstává na vysoké úrovni a konzumenti nadále považují dražší prémiová piva za cenově dostupné luxusní zboží.

Přečíst článek

Japonsko skončilo na osmém místě, o jednu příčku se propadlo. Spotřeba zde klesla o 5,2 procenta na 41,8 milionu hektolitrů, protože úřady žádaly restaurace, aby kvůli pandemii nepodávaly alkohol. Na sedmém místě vystřídala Japonsko Británie, kde spotřeba stoupla o 12,7 procenta v reakci na prudký pokles v roce 2020 způsobený pandemií.

Podle regionů se na prvním místě ve spotřebě piva umístila Asie s podílem na celkové spotřebě 31,4 procenta. Druhá byla Evropa s podílem 26,5 procenta, uvedla agentura Kjódó.

Češi stále v čele

Roční spotřeba na hlavu v České republice činila 184,1 litru, stoupla tak ze 181,9 litru v roce 2020. V celkové spotřebě Česko obsadilo 19. příčku, kleslo tak z 16. místa v roce 2020. Celková spotřeba piva v zemi vzrostla o 1,1 procenta na 19,69 milionu hektolitrů.

Zpráva Kirin Holdings vychází z dotazníků, které firma rozesílá pivovarnickým sdružením po celém světě, a ze statistik tohoto odvětví dostupných v zahraničí. Shrnuje podrobnosti o spotřebě piva ve 170 hlavních zemí světě. Firma údaje sleduje od roku 1975.

EET měla mnoho odpůrců z řad podnikatelů. Demonstrace proti zbytečnému vydávání účtenek se uskutečnila v květnu 2017 v Praze.

Lukáš Kovanda: Konec EET je výhrou restaurací a gastropodniků. Po zavedení zdražily, nyní určitě nezlevní

Poslanci na mimořádné schůzi schválili totální zrušení elektronické evidence tržeb (EET). Tedy jakési „vlajkové lodi“ opatření z éry, kdy se na vládnutí tak či onak podílelo hnutí ANO. Právě hnutí ANO je s projektem EET spojeno nejvíc. Rozhodnutí sněmovny definitivně „odpískat“ EET je tak vítězstvím pro celou řadu podnikatelů v pohostinství, míní hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.

Přečíst článek

Radim Jančura, šéf RegioJet

Radim Jančura: Autobusy a vlaky od příštího roku zdraží o deset až patnáct procent

Nejvíc nyní Radima Jančuru, majitele žlutých autobusů a žlutých vlaků, baví gastro. Koupil už druhý hotel v rakouských Alpách, a jak říká, chce vybudovat novou úroveň gastronomických služeb. Je to poněkud nečekaný posun, protože jeho hlavním byznysem je doprava. Dlouho sváděl souboj s Českými drahami i s jinými dopravci. Nakonec se mu povedlo vybudovat nejsilnější soukromou dopravní firmu v Česku. Dál ji rozvíjí, je kritický k vládě, ale do jeho srdce se zasekl restaurační byznys.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Tmavé pivo značky Guinness ve Velké Británii zažívá renesanci

Kampaň s Kim Kardashian zabrala. Mladí Briti vykupují Guinness, ten bude na příděly

Přečíst článek
Doporučujeme