Alpine Pro loni v prvním covidovém roce zvýšilo zisk, obchod snížil ztrátu
Jeden z největších prodejců outdoorového oblečení a výrobce souprav pro český olympijský tým Alpine Pro si s loňským prvním covidovým rokem poradil relativně dobře. Tržby sice klesly o 1,6 procenta na 746,8 milionu korun, zisk po zdanění ale stoupl o patnáct procent na 55,6 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy firmy uložené ve Sbírce listin.
Síti obchodů Alpine Pro Stores se vedlo hůře – tržby klesly covidovým opatřením o téměř třetinu na 174,2 milionu korun, čistá ztráta ale byla proti předcovidovému roku 2019 loni nižší o téměř desetinu a činila 25,3 milionu. Na otázky, jak si Alpine Pro vedla letos, firma neodpověděla.
Investiční skupina Natland prodává skupinu e-shopů s módou sdružených pod značku Digital People, kam patří například Zoot.cz nebo Bibloo.cz, společnosti Across e-commerce ze skupiny CS Apparel Group. Ta v Česku zastupuje například módní značku Gap, americkou značku Under Armour a českou značku Sam 73. Natland prodává e-shopy s módou, včetně Zoot.cz
Zprávy z firem
„Podle zveřejněných výsledků roku 2020 je znatelný dopad na objem tržeb, ale současně jsou zřetelná opatření v oblasti osobních nákladů, kdy došlo k zefektivnění procesů ve společnosti a současně došlo jen k mírnému poklesu tržeb a mírnému nárůstu zisku. Toto se však nepromítlo stejným způsobem u dceřiných společností,“ uvedl ve výroční zprávě firmy majitel firmy Václav Hrbek.
„Výše obratu byla výrazně ovlivněna vyhlášenými vládními omezeními v boji s pandemnií COVID-19, která dopadla nejen na obchodování s dceřinými společnostmi, ale také na všechny partnery s maloobchodní sítí,“ podotkl Hrbek. „Přesto se některým obchodním partnerům výraznější část tržeb podařilo udržet, či dokonce navýšit. Jednalo se o společnosti se silnou pozicí v online prodeji. Obrat získaný prostřednictvím vlastního e-shopu narostl na trojnásobek oproti předchozímu období,“ dodal.
Zájem o oblečení z druhé ruky stoupl navzdory pandemii. Newyorská Rent the Runway nabízející oblečení luxusních značek vstupuje příští týden na burzu, kde si v rámci IPO jde pro 1,3 miliardy dolarů.Luxusní móda z druhé ruky je hit. Americký sekáč si jde pro miliardu na burzu
Money
Za účelem zmírnění dopadů poklesu tržeb firma v nákladové oblasti přijala mnohá úsporná opatení. „I vzhledem k odložení uskutečnění olympijských her se podařilo snížit marketingové náklady o asi 25 procent oproti původnímu plánu. Dále došlo ke snížení osobních nákladů o zhruba 20 procent oproti předchozímu roku z důvodu snížení počtu zaměstnanců. V neposlední řadě se také značně zredukovaly cestovní náklady,“ poznamenal Hrbek.
Alpine Pro vznikla v roce 1994, v roce 2000 vstoupila společnost na slovenský trh, o rok později expandovala do Polska a v roce 2018 otevřela první dvě prodejny v hlavním městě Rumunska v Bukurešti. Formou obchodního zastoupení je reprezentována v dalších 20 zemích světa. Kromě olympijského týmu obléká také českou biatlonovou reprezentaci, kanoisty nebo judisty. V dubnu 2019 se stala oficiálním dodavatelem Mezinárodní biatlonové unie, a to pro tři biatlonové sezóny včetně zimních olympijských her v Pekingu 2022.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.