Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Americká pizza Italy neoslovila. Domino's v kolébce pizzy nasekal jen dluhy

Domino's Pizza
Domino's Pizza / užito se svolením
Zdeněk Pečený

Společnost Domino’s Pizza zaměřující se na rozvoz pizzy po sedmi letech na italském trhu uzavřela všechny své pobočky. Její velkolepé plány na Apeninském poloostrově narazily na místní konkurenci, uvedla agentura Bloomberg.

Anabáze amerického řetězce Domino v kolébce pizzy netrvala příliš dlouho. Italové zůstali věrní místním restauracím a americká verze jejich národního jídla jim k srdci příliš nepřirostla. Poslední z 29 poboček se zavřela sedm let po vstupu na italský trh. Z velkolepých plánů se tak mnoho nenaplnilo. A zůstaly jen dluhy. Firma chtěla po celé Italii otevřít na 880 poboček. Podle posledních auditovaných výsledků za rok 2020 kvůli tomu dlužila 10,6 milionu eur (přes 250 milionů korun), uvedl Bloomberg.

Pizza Nuova.

Pražská Pizza Nuova je v padesátce nejlepších pizzerií v Evropě

Internetový gastronomický průvodce 50 Top Pizza zveřejnil žebříček nejlepších pizzerií mimo Itálii. Do výběru se dostala i pražská Pizza Nuova patřící do sítě Ambiente.

Přečíst článek

Za covidu rozváží každý

Americký řetězec vstoupil do Itálie v roce 2015 prostřednictvím franšízy se společností ePizza. Plánoval se odlišit poskytováním rychlé donáškové služby a americkými přísadami na pizze, a to včetně ananasu, který Italové na pizze příliš rádi nevidí.

Společnost ale narazila na tvrdou konkurenci místních restaurací. Ty během pandemie posílily nebo zaváděly donášku jídla, která do té doby nebývala tak úplně běžná. Buď se o to snažily vlastními silami nebo podepsaly smlouvy s donáškovými službami jako Deliveroo, Just Eat, či Glovo.

„Naše problémy přičítáme výrazně zvýšené konkurenci na trhu s rozvozem jídla jak ze strany řetězců, tak rodinných restaurací,“ uvedla ePizza ve zprávě pro investory vydané společně s hospodářskými výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2021.

Pouze jeden produkt a špičková služba. Sázka na jedinečnost se v gastronomii vyplácí

Vsadit všechno na jeden produkt, tenhle riskantní krok se ukazuje být jedním z klíčových gastronomických trendů. Nespoléháte na to, že si u vás „vybere každý“, ale prodáváte jedinečnost, vymazlený produkt, ale i celou službu. Touhle cestou se vydal Roman Janeček, který před pár týdny otevřel butik s věnečky v Praze nedaleko Národního divadla.

Přečíst článek

Společnosti ePizza na konci července vypršela soudní ochrana před věřiteli. A nyní na sebe podala návrh na insolvenci, uvedl Bloomberg.

 Přestože firma už utlumila své aktivity a minulý měsíc na svém webu přestala přijímat objednávky, bylo uzavření filiálek překvapením pro některé z jejích „věrných” zákazníků. Ti zaplavili sociální sítě řetězce s dotazy, proč jejich telefonáty nikdo nezvedá a online objednávky nefungují nebo proč jejich místní pobočka zůstává zavřená.

Kvůli tomuhle výhledu se nám lidé "vkrádají" do bistra

Když se novinářka rozhodně otevřít bistro: Každý má přece právo na výhled

Bistro Topinka má za sebou první měsíc fungování pod mým vedením. Jsme v černých číslech. Hurá! Sama sobě jsem ovšem vyplatila nejmenší odměnu ze všech. Pro jistotu. Zatím s čísly žongluju nepříliš obratně. Jsem unavená. Hodně unavená. Ale mám, co jsem chtěla. A navzdory únavě, jsem za ten měsíc ani vteřinu svého rozhodnutí pustit se do gastronomického dobrodružství nelitovala.

Přečíst článek

Fenomén cloudových kuchyní se naplno rozjel v covidu

Revoluce v gastronomii? Cloudové kuchyně přitahují milionové investice

Nízké provozní náklady a schopnost se rychle přizpůsobit přáním nabízí takzvané ghost kitchen, tedy virtuální restaurace. Podniky, ve kterých se vaří pouze jídla s sebou, nemají obsluhu ani místa k sezení, přibývají ve velkém po celém světě. I v Česku.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Pizza s melounem. To jako vážně? Neapolského kuchaře pranýřují za prznění tradiční receptury

Přečíst článek
Kvalita šumivých vín s označením prosecco může být excelentní, ale taky dost mizerná. A právě to znepokojuje výrobce těch kvalitnějších. Některá severoitalská vinařství se proto rozhodla na svých lahvích raději označení prosecco vůbec neuvádět.

Nechceme být ve škatulce s patoky. Výrobci luxusního šumivého vína se raději vzdali označení „prosecco“

Přečíst článek
Doporučujeme