Britská YouGov koupila za 315 milionů eur firmu zaměřenou na spotřebitelský průzkum
Společnost zaměřená na průzkum názorů, motivací, potřeb a mediálních zvyků spotřebitelů YouGov převzala od analytické společnosti GfK její divizi zaměřenou na průzkum nákupního chování domácností v Evropě Consumer Panel Services (CPS GfK) za 315 milionů eur (7,7 miliardy korun).
Transakce je součástí strategie dalšího růstu YouGov a rozšíří její působení v odvětví spotřebního zboží, uvedla YouGov v prohlášení. Díky akvizici bude moci YouGov nabídnout současně údaje o chování zákazníků i o jejich postojích. Nabídne údaje od toho, kde domácnosti nakupují, až po to, jakým způsobem nakupují.
„Převzetí CPS GfK společností YouGov je převratnou změnou pro společnost CPS GfK, naše klienty a odvětví spotřebního zboží a maloobchodu v celé Evropě,“ uvedl prezident Stefan Heremans. „CPS GfK a YouGov společně umožní klientům porozumět jednotlivým krokům v celém nákupním procesu kupujících - počínaje tím, co a kde nakupují, až po zjištění, proč a jak nakupují - se začleněním reklamy, lokalit a sdělovacích prostředků,“ dodal.
Provozní zisk jihokorejské společnosti Samsung Electronics ve čtvrtém čtvrtletí podle předběžných výsledků meziročně klesl o 35 procent na 2,8 bilionu wonů (zhruba 48 miliard korun). Zisk výrazně zaostal za očekáváním analytiků, přetrvávající slabá poptávka po spotřební elektronice totiž převážila nad zlepšenými výsledky divize pro výrobu paměťových čipů, uvedla agentura Reuters.Slabý Samsung. Provozní zisk firmy klesl o 35 procent
Zprávy z firem
YouGov působí v Severní a Jižní Americe, Evropě, na Blízkém východě, v Asii a Tichomoří a má jednu z největších sítí průzkumů na světě. Ve 37 kancelářích po celém světě má 1800 zaměstnanců a více než 4000 klientů. Jejím cílem je pomáhat světovým značkám, vlastníkům sdělovacích prostředků a agenturám lépe plánovat, uvádět a sledovat jejich marketingové aktivity. Provádí časově neomezený průzkum veřejného mínění mezi 26 miliony registrovaných členů panelu na 55 trzích.
CPS GfK má více než 1100 zaměstnanců, kteří působí na 16 trzích v Evropě, a partnerské panely na dalších dvou trzích. Poznatky společnosti CPS GfK jsou založeny na 18 milionech nákupů uskutečněných tisíci domácností, společnost mapuje více než 1500 prodejců a pokrývá více než 2,1 milionu skladových jednotek.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.