Apple ruší home office | Newstream

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Apple odvolává home office. Od září chce lidi zpět v kancelářích na tři dny týdně

Apple ruší home office.
Pixabay
 ČTK

Americký technologický gigant Apple povolá od září své zaměstnance zpět do kanceláří nejméně na tři dny týdně. S odvoláním na interní zprávu, kterou šéf Applu Tim Cook adresoval zaměstnancům, to napsal server BBC.

Někteří pracovníci budou moci zbylé dva dny v týdnu pracovat na dálku. Ti, jejichž práce se neobejde bez fyzické přítomnosti, budou v kanceláři čtyři či pět dní v týdnu. Zaměstnanci Applu budou též moci požádat ročně o dva týdny práce z domova. Jakoukoli takovou žádost ale bude muset schválit nadřízený, stojí ve zprávě.

Navzdory hladkému přechodu k práci na dálku nenahradil podle Cooka tento režim adekvátně osobní spolupráci. „Vím, že nejsem jediný, komu chybí ruch, energie, kreativita, osobní spolupráce a pocit společenství, který jsme spolu vytvořili,” sdělil mimo jiné Cook zaměstnancům.

Apple se k práci na dálku staví konzervativněji než jiné velké technologické společnosti. Facebook minulý rok oznámil, že jeho zaměstnanci mohou nastálo pracovat z domova, pokud to schválí jejich nadřízený. Stejný přístup ohlásil loni v květnu i šéf Twitteru Jack Dorsey.

V únoru oznámila společnost Spotify, která provozuje největší světovou služby pro streamování hudby, že její zaměstnanci mohou napříště pracovat odkudkoli. Od počátku září naopak povolává na tři dny do kanceláře své zaměstnance ve Spojených státech i Google.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme