Apple se v Číně propadá stále níž. Tamní zákazníci jej nekupují i z „vlasteneckých důvodů“

Prodej smartphonů od společnosti Apple se v Číně v prvních šesti týdnech letošního roku snížil o 24 procent. Americká firma se tak mezi prodejci chytrých telefonů propadla na čtvrté místo. Apple čelí zvýšené konkurenci místních výrobců, jako je Huawei. Čínskému trhu s chytrými telefony jako celku se nedaří, napsala s odkazem na data analytické společnosti Counterpoint Research agentura Bloomberg.
Prodej prémiových chytrých telefonů hlavního konkurenta Applu v Číně, společnosti Huawei, se v daném období naopak o 64 procent zvýšil. Huawei těží podle Bloombergu mimo jiné z toho, že Číňané se pro nákup telefonů této značky rozhodují i z vlasteneckých důvodů.
Podíl společnosti Apple na čínském trhu s chytrými telefony klesl na 15,7 procenta, což ji mezi prodejci řadí na čtvrté místo. Ve stejném období loni jí patřilo druhé místo s 19procentním podílem na trhu.
Společnost Huawei se dostala na druhé místo, její podíl na čínském trhu vzrostl na 16,5 procenta z 9,4 procenta o rok dříve. Celkový trh s chytrými telefony v Číně se podle Counterpoint Research zmenšil o sedm procent.
Americká technologická společnost Apple dostala od Evropské komise pokutu více než 1,8 miliardy eur, tedy přes 45 miliard korun. Sankce je za to, že bránila službám pro streamování hudby informovat uživatele o možnostech platby mimo svůj obchod App Store. Pro Apple je to první pokuta, kterou od antimonopolního orgánu Evropské unie dostal. Rozhodnutí hodlá napadnout u soudu.
Apple dostal od Evropské komise kvůli streamování hudby pokutu téměř dvě miliardy eur
Zprávy z firem
Jediná další značka z první pětky, která v prvních šesti týdnech roku zaznamenala nárůst prodeje, byl Honor. Ten prodal o dvě procenta více svých chytrých telefonů. Firma se v roce 2020 oddělila od Huawei. Dalším čínským značkám Vivo, Xiaomi a Oppo se prodej ve stejném období snížil o 15, sedm a 29 procent.
Apple začal minulý týden nabízet některé modely iPhonů se slevou až 1300 jüanů (přes 4200 korun) na webu Tmall, což je hlavní prodejní platforma čínské společnosti Alibaba. Už minulý měsíc nabízel na svých oficiálních stránkách slevy na iPhone až 500 jüanů, napsala agentura Reuters.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.