Apple stáhne reklamu na nový iPad. Kritici ji označili za zhoubu lidských dovedností

Americká společnost Apple se omluvila za reklamu na svůj nejnovější iPad Pro, která naštvala řadu umělců a zákazníků. Společnost také uvedla, že nebude reklamu vysílat v televizi, jak původně plánovala, uvedla agentura Bloomberg.
Reklama, která zobrazuje hydraulický lis, který drtí řadu předmětů, jako hudební nástroje, televizory, knihy, fotoaparáty, plechovky s barvou, vyvolala na sociální sítích negativní reakce. Video mělo demonstrovat, jak byla kreativita stlačena do nejnovějšího iPadu. Řada kritiků však uváděla, že reklama ve skutečnosti zobrazuje, jak technologie likviduje kreativitu. Herec Hugh Grant ji dokonce označil za „ničení lidských dovedností“.
[[Twitter status: https://twitter.com/tim_cook/status/1787864325258162239]]
Viceprezident Applu pro marketingovou komunikaci Tor Myhren v prohlášení pro časopis AdAge uvedl, že kreativita je v DNA Applu a pro firmu je nesmírně důležité navrhovat produkty, které ji podporují. „Naším cílem je vždy oslavovat nesčetné množství způsobů, jakými se uživatelé prostřednictvím iPadu vyjadřují a uvádějí své nápady v život. Tímto videem jsme se netrefili a je nám to líto,“ dodal.
Americký technologický gigant Apple představil nové verze svých počítačových tabletů iPad Air a iPad Pro i nový vysoce výkonný procesor M4. Firma přichází s novými verzemi tabletů iPad poprvé od října 2022, píše server CNBC.
Novinky od Apple. Firma představila nové tablety i vysoce výkonný procesor
Zprávy z firem
Reklama má na účtu na sociální síti X generálního ředitele Tima Cooka přes 56 milionů zobrazení. Je pod ní řada negativních reakcí. Jeden uživatel napsal, že tato reklama ho účinně přesvědčila, že ke svému životu potřebuje méně technologie, jiní uvádějí, že nenávidí produkty Applu, či že na ně měla reklama opačný účinek, že firma chtěla.
Apple má vlastní marketingový tým, který vytváří řadu reklam firmy. Na některých kampaních spolupracuje také s agenturou Media Arts Lab. Není jasné, zda reklamu pro iPad Pro vytvořil Apple nebo agentura.
Apple v úterý představil tablet s novým čipem navrženým pro úkoly umělé inteligence. Snaží se tak dohnat velké technologické konkurenty v závodě o dominanci v rozvíjejících se technologií. Nový iPad Pro má vylepšený displej a podle vyjádření firmy je doposud nejtenčím produktem Applu.
Číňané přišli o možnost komunikovat přes mobilní aplikace Whatsapp i Threads. Apple podlehl nátlaku Pekingu a smazal je z obchodu App Store.
Apple podlehl nátlaku Pekingu. Z App Store smazal aplikace WhatsApp i Threads
Zprávy z firem
Robot vyvinutý výzkumníky na Kolumbijské univerzitě v New Yorku dokáže předem rozpoznat, že se chystáte usmát, a zareaguje tak rychle, že se usmíváte současně. Čistě kuriozita? Vůbec ne. Tahle vlastnost se bude hodit robotu, který v prodejně nahradí lidského prodavače, ale i robotickému opatrovníkovi, jenž se dokáže postarat o starého či nemocného člověka, pro něhož se lidský pečovatel nenajde.
Vědci pokročili ve vývoji empatického robota
Enjoy
Skotský ekonomický historik Niall Ferguson je známý svými přesnými popisy technologických a ekonomických inovací. Pro agenturu Bloomberg nyní sepsal šestici klíčových otázek, jejichž odpovědi pomohou lépe chápat revoluci, již přináší současná vlna umělé inteligence. A také ukazuje limity, které první vlna generativní AI zatím má.
Historik Niall Ferguson o AI: Tyto otázky určí, jak umělá inteligence změní svět
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.