Automobilky Hyundai a BAIC společně investují v Číně 1,1 miliardy dolarů

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor a její čínský partner BAIC Motor investují 1,1 miliardy dolarů (přes 26 miliard krun) do svého společného podniku, který vyrábí a prodává automobily značky Hyundai v Číně. Oznámila to dnes firma BAIC. Investice má urychlit přechod společného podniku k elektromobilům a podpořit jeho export v době klesajícího prodeje na čínském trhu, uvedla agentura Bloomberg.
Společný podnik s názvem Beijing Hyundai vznikl v roce 2002. „Podnik hodlá uvést na trh nové produkty uzpůsobené potřebám čínských spotřebitelů a rozšířit svůj export,“ uvedla společnost BAIC.
Podle Bloombergu ale není jisté, zda nová investice pomůže zvrátit dlouhodobý pokles prodeje společnosti Hyundai na čínském trhu, kde se tradiční automobilky potýkají s rychlým přechodem k elektromobilům a s růstem konkurence ze strany domácích výrobců, jako je firma BYD. Snahy o rozšíření exportu společného podniku navíc přicházejí v době, kdy Čína vede obchodní spory s Evropskou unií a Spojenými státy.
Podle údajů internetového portálu Gasgoo se prodej společného podniku Beijing Hyundai v období od ledna do října meziročně propadl o 41 procent na 137 365 vozů. Podle agentury Reuters už podnik v důsledku klesajícího prodeje uzavřel dvě ze svých čtyř čínských továren.
Společnost Hyundai vyrábí automobily i v České republice. Spolu se svou sesterskou firmou Kia Motors tvoří z hlediska objemu prodeje třetího největšího producenta automobilů na světě za konkurenty Toyota a Volkswagen.
Automobilka Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, zatímco Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.
Probíhající bankrot předlužené švédské firmy Northvolt symbolizuje širší úpadek segmentu evropských výrobců elektrobaterií. Švédský startup, v němž pětinu drží problémy sám zmítaný Volkswagen, si bruselští politici hýčkali coby „výkladní skříň Green Dealu“. Coby ukázku, že Green Deal, jak říkají, je vskutku příležitost pro rozvoj nových odvětví.
V EU krachuje výroba elektrobaterií. Asijské firmy mohou zničit evropský autoprůmysl
Názory
Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho čínský partner SAIC se dohodli na prodeji kontroverzní továrny v čínské provincii Sin-ťiang. Informovala o tom dnes agentura Reuters, která se odvolává na zdroje obeznámené se situací. Továrna se stala terčem kritiky kvůli zprávám o porušování lidských práv ujgurské menšiny v tomto regionu.
VW prodává kontroverzní továrnu v Číně. Nařčení z vykořisťování Urgujů nemohl stoprocentně vyvrátit
Zprávy z firem
Britská automobilka Jaguar odhalila nový směr designu svých vozidel a představila plně elektrický koncept s názvem Type 00. Očekává se, že Jaguar v nadcházejících letech vyrobí několik nových elektromobilů, včetně čtyřdveřového vozu GT, který by měl být odhalen příští rok, uvádí web CNBC.
Automobilka Jaguar po vlně kritiky představila nový koncept Type 00
Enjoy
Společnost Hitachi Enegy rozšíří svou brněnskou továrnu na výrobu zařízení velmi vysokého napětí. Díky investici 1,1 miliardy korun se plocha závodu zvětší o 50 tisíc čtverečních metrů, vznikne až 200 nových pracovních míst.
Japonci zainvestují do továrny Hitachi v Brně další miliardu
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.