Avast posílí v oblasti digitální identity. Koupil kanadskou SecureKey

Avast koupil kanadskou SecureKey, která se specializuje na digitální identitu. Cenu antivirový gigant nesdělil.
Antivirová společnost Avast, která byla založená v Česku, koupila kanadskou společnost SecureKey Technologies, jež se specializuje na digitální identitu. Řešení společnosti SecureKey Technologies zajišťují ročně přes 200 milionů bezpečných digitálních identifikačních transakcí po celém světě. Cenu ani další detaily transakce Avast nesdělil.
Společnost SecureKey stojí například za první distribuovanou sítí pro ověřování digitální identity svého druhu Verified.me, která pomáhá kanadským uživatelům bezpečně ověřovat jejich identitu. Nabízí i službu Government Sign-In pro přihlašování ke stovkám vládních on-line služeb a aplikací.
„S okamžitou platností jsme zrušili dostupnost všech našich produktů z Ruska a Běloruska a pozastavili veškeré marketingové a prodejní operace v těchto zemích,“ napsal CEO Avastu Ondřej Vlček na firemním blogu. Připomněl, že v Rusku Avast podniká už 20 let a každoročně ruské vládě odvede na dani z obratu přes 50 milionů korun. „Tyto peníze mohly být potenciálně použity na financování války. Teď už ne,“ dodal Vlček na Twitteru.
Avast pozastavil všechny byznysové operace v Rusku. Jen na daních tam odváděl přes 50 milionů korun
Zprávy z firem
„Je jasné, že digitální identita je kritickým faktorem pro mnoho digitálních služeb a úspěch SecureKey odráží rostoucí poptávku spotřebitelů. SecureKey doplňuje předchozí činnost Avastu v oblasti identity a společně posuneme naši nabídku na další úroveň. Urychlíme inovace a pracujeme na vytvoření globálního přístupu zaměřeného na uživatele, který sladí návrhy uživatelů, podniků a vládních institucí,“ uvedl generální ředitel Avastu Ondřej Vlček
Obrat na trhu digitální identity a autentizace bude podle předpovědí do roku 2027 činit 266 miliard dolarů. Pro mnoho on-line služeb je digitální identita nezbytným prvkem, a proto Avast podle tiskové zprávy plánuje společně se SecureKey Technologies vytvořit produkty, které lidem vrátí kontrolu nad jejich daty a zároveň usnadní komunikaci mezi uživateli, firmami a státem. Technologie od SecureKey rozšíří novou produktovou nabídku Avastu na ochranu digitální identity, která by měla být k dispozici v průběhu druhého čtvrtletí 2022.
Rok 2021 je už navždy pro spoluzakladatele Avastu Eduarda Kučeru a Pavla Baudiše rokem jejich největšího byznysového dealu. Plácli si s Američany na jeho prodeji. Ale byl to úspěšný rok i co se výsledků firmy týče. Avast oznámil, že jeho provozní zisk překročil půl miliardy dolarů.
Avast loni zvýšil zisk. A oznámil fúzi s Američany
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.