Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Berlín vystavil Pekingu stopku. Kvůli obavám z bezpečnosti německá vláda zastavila prodej divize Volkswagenu

Ilustrační foto
ČTK
 ČTK

Německá vláda zablokovala plánovaný prodej divize plynových turbín společnosti MAN Energy Solutions do Číny. Ministři to zdůvodnili bezpečnostními obavami. Divize je součástí automobilového koncernu Volkswagen.

Reklama

Rozhodnutí přichází v době rostoucího obchodního napětí mezi Evropskou unií a Čínou. Německé ministerstvo hospodářství může přezkoumávat a zastavovat transakce, které mají dopad na národní bezpečnost. Berlín a EU se snaží snížit rizika plynoucí z hospodářských vztahů s Pekingem.

Plánovaný prodej německého podniku čínské státní společnosti CSIC Longjiang GH Gas Turbine Co (GHGT) byl oznámen loni v červnu za nezveřejněnou cenu. Společnost MAN Energy Solutions pak v září uvedla, že vláda se na něj podívá zblízka.

Čínská automobilka BYD

Konec vlády Tesly na poli čistě elektrických aut? Na trůn se dere gigant z Číny

Na nejlepší cestě stát se králem na poli elektromobility je v současné době čínská automobilka BYD. Server CNBC na základě výpočtů a sdělení analytiků uvedl, že v letošním roce by měl tento gigant překonat i Muskovu Teslu.

Přečíst článek

GHGT patří společnosti China State Shipbuilding Corporation (CSSC), která dominuje čínskému loďařskému průmyslu. Někteří němečtí politici se obávají, že by Čína mohla plynové turbíny používat nikoli pro civilní účely, ale k pohonu válečných lodí.

Reklama

Ministryně vnitra Nancy Faeserová na tiskové konferenci rozhodnutí uvítala, odvolávala se přitom na bezpečnostní důvody. Ministr hospodářství Robert Habeck uvedl, že Německo obecně vítá investice, ale že technologie důležité pro „veřejný pořádek“ musejí být chráněny, a proto vláda obchod zastavila.

Německá vláda vyzývá domácí firmy, aby snížily svou závislost na Číně, která je nejdůležitějším obchodním partnerem Německa. Berlín také požaduje rovné podmínky pro německé podniky. Rovněž Evropská unie podniká kroky proti čínským dotacím v odvětví elektromobilů, které považuje za nespravedlivé. Německé automobilové sdružení VDA nicméně vyzvalo Evropskou komisi, aby od plánovaných cel upustila. Dodatečná cla by měla začít platit ve čtvrtek.

BYD Seagull

Čínské automobilky šlapou na plyn. Do pěti let by mohly ovládnout třetinu světového trhu

Čínské automobilky budou v následujících letech pokračovat v zahraniční expanzi a do roku 2030 ovládnou 33 procent světového automobilového trhu. Předpovídá to studie poradenské společnosti AlixPartners. V letošním roce by měl podle ní podíl čínských automobilek na světovém trhu činit 21 procent, napsal server CNBC.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Evropa má problém. Německo, motor Evropy, ztrácí výkon a paktuje se s Čínou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme