Bída? V oblasti luxusních hodinek určitě ne. Rolex je na rekordních číslech
Výrobce luxusních hodinek Rolex v loňském roce zvýšil tržby o 11 procent na rekordních 10,1 miliardy švýcarských franků (268,4 miliardy korun) a prodal celkem 1,24 milionu hodinek. S odvoláním na zprávu analytiků banky Morgan Stanley a společnosti LuxeConsult o tom informovala agentura Bloomberg. Podle analytiků je současný podíl značky Rolex na trhu bezprecedentní.
Výrobce modelů hodinek Daytona, Submariner a Datejust zvýšil podíl na maloobchodním trhu na více než 30 procent. Dobře situovaní spotřebitelé mají zájem o vlastnictví hodinek firmy, kterou ovládá charitativní fond pojmenovaný po spoluzakladateli značky Hansi Wilsdorfovi.
„Žádná jiná luxusní značka si nemůže nárokovat tak dominantní postavení v příslušném odvětví,“ uvedli ve zprávě analytici vedení Edouardem Aubinem z Morgan Stanley a Oliverem Müllerem z LuxeConsult. Například Louis Vuitton měl na trhu s luxusními kabelkami loni podle analytiků podíl 19 procent.
„The Rocket man“ je známý svým extravagantním šatníkem i doplňky. Byl proto také hrdým držitelem hodinek Rolex Daytona, jejichž ciferník vedle desítek žlutých safírů a diamantů zdobí také leopardí vzor. V aukci, kterou pořádala aukční síň Christie's, se vydražily za neuvěřitelných 176 400 dolarů (asi 4,1 milionu korun). Na akci se vydražily také dva snímky od českého fotografa Josefa Sudka. Rolexky i Sudkovy fotografie. Elton John se zbavil sbírky za miliony
Enjoy
Společnost Rolex tak zůstává jedničkou v odvětví luxusních hodinek a její pozice je neotřesitelná. Roční tržby značky přesahují tržby pěti dalších značek v odvětví dohromady. Těmito značkami jsou Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe a Richard Mille.
Zpráva ukázala, že prodej luxusních švýcarských hodinek nadále ovládá několik značek s ročním obratem přes jednu miliardu franků. Nově se mezi ně zařadila i značka Vacheron Constantin, kterou ovládá firma Richemont.
Koupili byste si raději ikonickou kabelku Jackie od značky Gucci, anebo slavnou Birkinku od Hermès? Zatímco běžného spotřebitele nejspíš napadne, že takové starosti by chtěl mít, ne tak lidi z módní branže. Těm zamotaly hlavu v říjnu oznámené výsledky luxusních domů. Zatímco někteří jedou dál na vlně postcovidového zájmu, jiní, jako třeba právě vlastník Gucci, si lámou hlavu jak zastavit propad.Raději kašmír. Mladí opouštějí extravagantní Balenciagu či Gucci a míří za elegancí
Zprávy z firem
Na druhém konci spektra stojí podle zprávy stejnojmenná značka skupiny Swatch Group, která loni prodala více než dva miliony hodinek MoonSwatch a celkem zhruba 5,8 milionu hodinek za průměrnou cenu 141 franků (3750 korun). Z velké části díky úspěchu hodinek MoonSwatch, které vznikly ve spolupráci s firmou Omega, byla Swatch druhým rokem za sebou nejrychleji rostoucí značkou hodinek.
Údaje společností Morgan Stanley a LuxeConsult jsou jen odhady. Švýcarské značky luxusních hodinek, včetně značky Rolex, individuálně svůj roční prodej nezveřejňují.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.