Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bída? V oblasti luxusních hodinek určitě ne. Rolex je na rekordních číslech

Rolex loni poprvé zvýšil tržby nad deset miliard švýcarských franků
ČTK
 ČTK

Výrobce luxusních hodinek Rolex v loňském roce zvýšil tržby o 11 procent na rekordních 10,1 miliardy švýcarských franků (268,4 miliardy korun) a prodal celkem 1,24 milionu hodinek. S odvoláním na zprávu analytiků banky Morgan Stanley a společnosti LuxeConsult o tom informovala agentura Bloomberg. Podle analytiků je současný podíl značky Rolex na trhu bezprecedentní.

Výrobce modelů hodinek Daytona, Submariner a Datejust zvýšil podíl na maloobchodním trhu na více než 30 procent. Dobře situovaní spotřebitelé mají zájem o vlastnictví hodinek firmy, kterou ovládá charitativní fond pojmenovaný po spoluzakladateli značky Hansi Wilsdorfovi.

„Žádná jiná luxusní značka si nemůže nárokovat tak dominantní postavení v příslušném odvětví,“ uvedli ve zprávě analytici vedení Edouardem Aubinem z Morgan Stanley a Oliverem Müllerem z LuxeConsult. Například Louis Vuitton měl na trhu s luxusními kabelkami loni podle analytiků podíl 19 procent.

Rolexky i Sudkovy fotografie. Elton John se zbavil sbírky za miliony

„The Rocket man“ je známý svým extravagantním šatníkem i doplňky. Byl proto také hrdým držitelem hodinek Rolex Daytona, jejichž ciferník vedle desítek žlutých safírů a diamantů zdobí také leopardí vzor. V aukci, kterou pořádala aukční síň Christie's, se vydražily za neuvěřitelných 176 400 dolarů (asi 4,1 milionu korun). Na akci se vydražily také dva snímky od českého fotografa Josefa Sudka.

Přečíst článek

Společnost Rolex tak zůstává jedničkou v odvětví luxusních hodinek a její pozice je neotřesitelná. Roční tržby značky přesahují tržby pěti dalších značek v odvětví dohromady. Těmito značkami jsou Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe a Richard Mille.

Zpráva ukázala, že prodej luxusních švýcarských hodinek nadále ovládá několik značek s ročním obratem přes jednu miliardu franků. Nově se mezi ně zařadila i značka Vacheron Constantin, kterou ovládá firma Richemont.

Značkový obchod Brunello Cucinelli ve Florencii

Raději kašmír. Mladí opouštějí extravagantní Balenciagu či Gucci a míří za elegancí

Koupili byste si raději ikonickou kabelku Jackie od značky Gucci, anebo slavnou Birkinku od Hermès? Zatímco běžného spotřebitele nejspíš napadne, že takové starosti by chtěl mít, ne tak lidi z módní branže. Těm zamotaly hlavu v říjnu oznámené výsledky luxusních domů. Zatímco někteří jedou dál na vlně postcovidového zájmu, jiní, jako třeba právě vlastník Gucci, si lámou hlavu jak zastavit propad.

Přečíst článek

Na druhém konci spektra stojí podle zprávy stejnojmenná značka skupiny Swatch Group, která loni prodala více než dva miliony hodinek MoonSwatch a celkem zhruba 5,8 milionu hodinek za průměrnou cenu 141 franků (3750 korun). Z velké části díky úspěchu hodinek MoonSwatch, které vznikly ve spolupráci s firmou Omega, byla Swatch druhým rokem za sebou nejrychleji rostoucí značkou hodinek.

Údaje společností Morgan Stanley a LuxeConsult jsou jen odhady. Švýcarské značky luxusních hodinek, včetně značky Rolex, individuálně svůj roční prodej nezveřejňují.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu jsou nejníže za dva roky

Ceny použitých luxusních švýcarských hodinek klesají, Patek Philippe i Rolex jsou levnější o desítky procent

Přečíst článek
Doporučujeme