BMW klesl zisk kvůli vyšším daním
Německému výrobci luxusních aut BMW klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 2,9 procenta na 2,96 miliardy eur (71 miliard korun). Důvodem byly hlavně vyšší daně. Tržby naopak díky růstu prodeje aut vzrostly, uvedla automobilka v dnešním prohlášení.
Tržby se zvýšily o sedm procent na 37,2 miliardy eur. Tržby automobilové divize stouply o 5,4 procenta a motocyklové o 14,4 procenta. Dodávky vozů se zvýšily o 11,3 procenta na 626 726.
Automobilka uvedla, že zvyšuje investice do elektrifikace rychleji, než plánovala. Generální ředitel Oliver Zipse ale na tiskové konferenci prohlásil, že je zatím příliš brzy na stanovení data ukončení výroby vozů se spalovacím motorem. Tento krok již učinily například společnosti Volkswagen a Mercedes-Benz. Zipse je dlouhodobým propagátorem investic do řady technologií snižujících emise oxidu uhličitého.
Svět se spalovacími motory nekončí
„Nic nenasvědčuje tomu, že se svět vzdává vozidel se spalovacím motorem,“ prohlásil Zipse a poukázal na to, že z velkých trhů pouze Evropa stanovila datum ukončení prodeje těchto automobilů. BMW také upozornila, že prodej vozů se spalovacím motorem na hlavních trzích, jako Čína a USA, je stále silný.
BMW současně zvýšil roční výhled prodeje a ziskové marže ve výrobě automobilů. Podíl provozního zisku na tržbách v divizi osobních aut se má nově pohybovat v rozmezí devět procent až 10,5 procenta místo doposud uváděných osm procent až deset procent. Dodávky vozů mají růst solidním tempem, původně předpokládala automobilka mírný růst. Varovala však také, že problémy v dodavatelském řetězci a inflace budou mít nadále negativní dopad na hospodaření.
Skupina vyrábí automobily značek BMW, Mini a Rolls-Royce a motocykly. Po celém světě má 30 výrobních továren a prodejní síť ve více než 140 zemích. Loni prodala téměř 2,4 milionu vozů a více než 202 tisíc motocyklů.
Problémy největší automobilky světa jsou vážnější, než si většina lidí umí představit. Kombinace změny trhu, inflace, proměn návyků spotřebitelů a neschopnost pružně reagovat může být pro Volkswagen smrtící koktejl, míní The Economist. Stávající automobilové jedničce tak dokonce může hrozit osud finského výrobce mobilních telefonů Nokia, který před lety nedokázal zachytit změnu a s tímto byznysem skončil. Jak velký problém by to znamenalo pro Německo?Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko
Zprávy z firem
Americký výrobce elektrovozů Tesla plánuje zdvojnásobit produkční kapacitu svého montážního závodu u Berlína na jeden milion elektromobilů ročně. Tím by se podnik stal největší továrnou na výrobu automobilů v Evropě. Píše o tom na svém webu deník The New York Times (NYT).Těžký úder pro Volkswagen. Tesla plánuje zdvojnásobit výrobní kapacitu své továrny u Berlína
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.