Airbus kraluje, oproti Boeingu loni dodal téměř dvojnásobek letounů

Americká společnost Boeing loni dodala 340 letadel, což je sice téměř dvojnásobek toho, co předloni, na svého evropského rivala Airbus to však nestačilo. Airbus loni svým zákazníkům dodal 611 strojů a obhájil tak prvenství už třetí rok v řadě.
Boeing uvedl, že loni objednávky vyskočily na nejvyšší úroveň od roku 2018, po němž propad prodejů způsobilo odstavení z provozu nejprodávanějšího modelu 737 Max a pandemie covidu-19.
Covidová pandemie přitáhla k privátním letům nové zákazníky. Často kvůli tomu, že pravidelné linky vůbec nelétaly tam, kam se klienti potřebovali dostat. „Klasické letecké linky byly paralyzované a my jsme vnímali, že kouzlo privátní přepravy začalo působit na nový okruh zákazníků,“ říká Richard Santus, generální ředitel Aeropartner. Společnosti doufají, že tito klienti jim zůstanou i po návratu do normálu. „Zatím pro nás pracují okolnosti. Ubylo spojů, které tito lidé potřebují a zdražily letenky,“ podotýká pilot. Že vzrostl zájem o soukromé létaní se projevilo i na trhu s bizjety. „Trh s použitými letadly je nyní úplně vybrán a na nová se čeká dva roky nebo déle,“ dodává Santus.
Bohatí skoupili bizjety, na nové se čeká přes dva roky
Enjoy
Čistý počet objednávek, tedy po odečtení těch zrušených, za loňský rok činí 479 strojů. Další údaj ale jejich počet zvýšil na 535 objednávek. Dodání strojů totiž bylo původně nepravděpodobné, nyní je firma vnímá s větší jistotou. Mluvčí společnosti však uvedl, že některé z těchto objednávek byly zadány v dřívějších letech. U Airbusu je to 507 strojů.
Boeing získal velkou zakázku od společnosti Allegiant Air, která má v současné době flotilu výhradně Airbusů. Minulý měsíc to ale byl Airbus, kdo útočil na zákazníky Boeingu, když získal závazky na nové objednávky od Air France-KLM a australské společnosti Qantas.
Letadlo na vodíkový pohon přepravující 279 cestujících bez mezipřistání z Londýna do San Francisca stejnou rychlostí a pohodlím jako dnes, a to aniž by vyprodukovalo obláček CO2. Taková je představa britské výzkumné společnosti, kterou ukázala veřejnosti. Institut Aerospace Technology (ATI), v němž spolupracují britská vláda a soukromý sektor, zveřejnil i podobu nového letounu (na snímku).
Británie představila koncept bezemisního tryskového letadla na vodík
Money
Aerolinky počítají s tím, že letecká doprava po pandemii poroste, vyvozuje z objednávek generální ředitel Airbusu Guillaume Faury. Ačkoli nejistota přetrvává, Airbus je na dobré cestě k tomu, že během letošního roku zvýší tempo výroby.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.