Bratři Staňkovi převzali ocenění za proměnu pražské prodejny značky Botas
Oceněná prodejna se nachází v pražské Krakovské ulici, kde před téměř sedmi lety začínala s první prodejnou i značka Vasky, která je nynějším majitelem tradičních českých tenisek Botas. „Toto místo je pro mě srdeční záležitostí. Po sedmi letech se sem vracíme, tentokrát se značkou Botas," uvedl u příležitosti předání plakety za první místo v červencovém kole soutěže majitel obuvní značky a starší z bratrů Václav Staněk.
Václav a Vilém Staňokovi si převzali ocenění za nejlepší maloobchodní prdejnu měsíce července z rukou Kateřiny Pauzarové ze společnosti Visa, která je titulárním partnerem soutěže Visa Czech Top Shop. Spolu s ní se na prodejně sešli partneři soutěže Adam Klofáč z MORIS Design, Petra Březíková z ČSOB, Roman Kotlán za Sdružení pro bankovní karty a v neposlední řadě mediální partneři z časopisu Zboží a prodej Petr Hříbal a Jana Lysáková.
Společnost Botas byla založena v roce 1949 v malém městečku Skuteč, které má dlouhou tradici v obuvnickém průmyslu. Značka se proslavila zejména svými sportovními botami, které se staly ikonou nejen v tehdejším Československu, ale i v zahraničí. Nejznámější model Botas Classic 66, který vznikl v 60. letech, si našel cestu do srdcí milovníků obuvi po celém světě.
Obuvnická značka Botas letos plánuje tržby 70 milionů korun, zatím je zhruba na polovině, od posledního letošního kvartálu si ale ředitel značky Botas Vít Staněk slibuje hodně. Cílem pro letošní rok bylo prodat přes 35 tisíc párů bot. Vypadá to, že se nám cíl podaří dokonce překonat, uvedl. Botas slaví 75 let od založení, značka připravila limitovanou kolekci, která připomíná úspěchy českých a československých sportovců.Botas připomíná legendy českého sportu. Zákazníci to ocenili
Enjoy
V roce 2023 převzala Botas mladá česká značka Vasky, kterou vlastní podnikatel Václav Staněk. Vasky, známé svým zaměřením na tradiční řemeslné postupy a kvalitní materiály, se rozhodly zachovat dědictví Botas a pokračovat v její výrobě pod novým vedením. Tento krok má za cíl nejen obnovit slávu legendární značky, ale také rozšířit její sortiment a přiblížit ji nové generaci zákazníků. Pod vedením Vasky byly navíc otevřeny nové kamenné prodejny, které zákazníci mohou navštívit například v Praze, Brně, Ostravě a v dalších městech.
Při budování brandu je nejdůležitější komunikace
Naši inspektoři ocenili především originální interiér prodejny, který odráží povahu značky, a příjemný a profesionální zákaznický servis. Využití sportovních prvků v interiéru vyzdvihl Adam Klofáč z agentury MORIS Design. „Oceňuji, že se zde podařilo přenést sportovní atmosféru značky do designu prodejny,“ řekl Klofáč.
Na originální vzhled prodejny je pyšný i ředitel značky Botas Vít Staněk. „Myslím, že ocenění jsme získali zejména za způsob využití prostoru. Naším cílem bylo ukázat sportovní stránku značky, proto si zde hrajeme se sportovními prvky. Na podlaze tady například najdete běžeckou dráhu,“ zmiňuje mladší z bratrů a dodává: „Nejdůležitější při budování značky je komunikace – ať už komunikace se zákazníky ohledně nákupu a zboží, ale i o tom, co se děje uvnitř firmy a na čem pracujeme. Taková komunikace nám pomáhá spojit se s našimi zákazníky a vytvořit si s nimi vztah. Mohou tak společně s námi prožívat to samé, co prožíváme i my v Botas.“
Prodejna Botas postupuje mezi dvanáct finalistů soutěže. O celkovém vítězi ročníku se rozhodne až začátkem příštího roku.
Sourozenci Staňkovi oživují na Zlínsku Baťovskou tradici. Starší z bratrů Václav má vlastní, úspěšnou značku obuvi Vasky a mladší Vít od minulého roku šéfuje značce Botas, kterou před rokem společnost Vasky koupila. Společnými silami se tak snaží vzkřísit brand se 75letou historií. Jak jim společné podnikání šlape a co dělají pro to, aby společný byznys nebyl předmětem rodinných svárů a neskončil rozkolem, jako tomu bylo v případě bratrů Baťových, prozradil mladší z bratrů Vít v rozhovoru pro server mistoprodeje.cz. Vít Staněk: Do každého návrhu botasek dávám kus sebe
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.