Bývalé restaurace McDonald's v Kazachstánu se znovuotevírají, ale bez značky

V Kazachstánu se znovuotevírají bývalé restaurace rychlého občerstvení McDonald's, ale bez této značky a pod jinými názvy jako třeba Cheeseburger. Americká společnost tento trh před několika týdny opustila kvůli problémům se zásobováním. S odkazem na sdělení bývalého držitele licence to uvedla agentura Reuters. Firma už po ruské invazi na Ukrajinu přestala nakupovat v Rusku a měla problém dodávky odtud nahradit.
Právě kvůli problémům se zásobováním ukončil držitel místní licence Food Solutions KZ s McDonald's tento měsíc vzájemnou dohodu. Společnost Food Solutions KZ ve svém sdělení uvedla, že zachová vysoké standardy kvality a služeb, které byly přijaty dříve. Brzy také představí svou novou značku.
McDonald's se zřejmě stáhne z kazachstánského trhu, nesehnal tam totiž spolehlivého dodavatele masa.
McDonald's v Kazachstánu nemá náhradu za ruské maso. Z trhu se stáhne
Zprávy z firem
Společnost Food Solutions KZ neuvedla, zda nahradila některé složky kazašskými produkty, například hovězí paštiky. Její nový jídelní lístek ale obsahuje položky, jako jsou hovězí, kuřecí a rybí hamburgery a také kuřecí nugety, hranolky a zmrzlinu.
Společnost McDonald's uzavřela své restaurace v Rusku krátce poté, co Moskva loni v únoru vyslala na Ukrajinu desítky tisíc vojáků. V květnu americký podnik své aktivity v Rusku prodal provozovateli a držiteli provozní licence Alexandru Govorovi. Govor loni restaurace znovu otevřel pod značkou Vkusno i točka, v překladu Chutně a tečka.
S velkou slávou nahradil nový řetězec Vkusno & tochka (Vkusně a tečka) pobočky amerického McDonald´s, který se z Ruska stejně jako stovky dalších firem stáhnul kvůli Putinově invazi na Ukrajinu. Jenže jen pár týdnů po přejmenování provozoven a převzetí novým majitelem má síť občerstvení zásadní problém. Tím je nedostatek brambor pro výrobu základní položky menu, hranolek, neboť dosavadní zahraniční partneři McDonaldu je odmítají do Ruska dovážet, píše agentura Reuters.
Nový ruský „McDonald´s“ má problém: Nedostatek hranolek
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.