Čerstvý koktejl na trhu s nápoji. Majitele vodky Finlandia koupí Coca-Cola HBC
Stáčírna nápojů Coca-Cola HBC koupí od firmy Brown-Forman Netherlands za 220 milionů dolarů, v přepočtu 4,8 miliardy korun, vlastníka značky vodky Finlandia, společnost Brown-Forman Finland. Akvizicí chce Coca-Cola HBC rozšířit své podnikání na trhu prémiových lihovin.
Dokončení transakce se očekává ve druhé polovině letošního roku. Finlandia byla založena v roce 1970 a je přední značkou vodky ve střední a východní Evropě. Brown-Forman vlastní značku této vodky téměř 20 let.
Coca-Cola HBC je už více než 17 let distributorem značky Finlandia. Akvizici uskuteční prostřednictvím své divize CC Beverages Holdings II BV.
Vodku Finlandia destiluje a stáčí skandinávská lihovarnická skupina Anora na základě dlouhodobé smlouvy, která má trvat do roku 2035. Anora je také distributorem značky ve Finsku, Švédsku a Norsku. Brown-Forman původně koupil 45procentní podíl ve značce Finlandia v roce 2000, pak postupně podíl zvyšoval a od roku 2004 je jejím plným vlastníkem.
Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zvýšil v prvním čtvrtletí tržby meziročně o pět procent na 10,98 miliardy dolarů (bezmála 234 miliard korun), a překonal tak odhady analytiků. Firma to uvedla, že poptávka po jejích nápojích zůstala vysoká navzdory růstu cen, které zvedají dražší suroviny a náklady na dopravu.Tržby překonaly odhady. Coca-Cola zdražila, ale poptávka zůstala silná
Zprávy z firem
Společnost HBC je výrobce, distributor a prodejce značkových nealkoholických i alkoholických nápojů. Působí ve 29 zemích včetně České republiky, exkluzivně stáčí a prodává nápoje společnosti The Coca-Cola Company. Je také partnerem jiných společností na trhu s nápoji, jejichž produkty prodává, například značky Monster nebo Edrington. V Česku mimo jiné provozuje výrobní závody v Praze-Kyjích a v Teplicích nad Metují.
Investiční firma Berkshire Hathaway miliardáře Warrena Buffetta zvýšila v prvním čtvrtletí provozní zisk meziročně o téměř 13 procent na 8,1 miliardy dolarů, v přepočtu téměř 172 miliard korun. Pomohly jí hlavně výsledky pojišťovnictví. Firma to oznámila na výroční valné hromadě. Berkshire Hathaway miliardáře Buffetta zvýšila zisk. Dařilo se hlavně pojišťovnictví
Money
Potravinářské giganty McDonald´s a Coca-Cola sice oznámily nad očekávání dobré výsledky za druhé čtvrtletí, obě společnosti se ale potýkaly s poklesem zisku, a to o desítky procent. Důvod? Inflace a růst nákladů, do kterých zejména McDonald´s započítal 1,2 miliardy dolarů kvůli svému odchodu z ruského trhu.Coca-Cola i McDonald´s hlásí pokles zisku o desítky procent. I kvůli odchodu z Ruska
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.