Čerstvý koktejl na trhu s nápoji. Majitele vodky Finlandia koupí Coca-Cola HBC

Stáčírna nápojů Coca-Cola HBC koupí od firmy Brown-Forman Netherlands za 220 milionů dolarů, v přepočtu 4,8 miliardy korun, vlastníka značky vodky Finlandia, společnost Brown-Forman Finland. Akvizicí chce Coca-Cola HBC rozšířit své podnikání na trhu prémiových lihovin.
Dokončení transakce se očekává ve druhé polovině letošního roku. Finlandia byla založena v roce 1970 a je přední značkou vodky ve střední a východní Evropě. Brown-Forman vlastní značku této vodky téměř 20 let.
Coca-Cola HBC je už více než 17 let distributorem značky Finlandia. Akvizici uskuteční prostřednictvím své divize CC Beverages Holdings II BV.
Vodku Finlandia destiluje a stáčí skandinávská lihovarnická skupina Anora na základě dlouhodobé smlouvy, která má trvat do roku 2035. Anora je také distributorem značky ve Finsku, Švédsku a Norsku. Brown-Forman původně koupil 45procentní podíl ve značce Finlandia v roce 2000, pak postupně podíl zvyšoval a od roku 2004 je jejím plným vlastníkem.
Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zvýšil v prvním čtvrtletí tržby meziročně o pět procent na 10,98 miliardy dolarů (bezmála 234 miliard korun), a překonal tak odhady analytiků. Firma to uvedla, že poptávka po jejích nápojích zůstala vysoká navzdory růstu cen, které zvedají dražší suroviny a náklady na dopravu.
Tržby překonaly odhady. Coca-Cola zdražila, ale poptávka zůstala silná
Zprávy z firem
Společnost HBC je výrobce, distributor a prodejce značkových nealkoholických i alkoholických nápojů. Působí ve 29 zemích včetně České republiky, exkluzivně stáčí a prodává nápoje společnosti The Coca-Cola Company. Je také partnerem jiných společností na trhu s nápoji, jejichž produkty prodává, například značky Monster nebo Edrington. V Česku mimo jiné provozuje výrobní závody v Praze-Kyjích a v Teplicích nad Metují.
Investiční firma Berkshire Hathaway miliardáře Warrena Buffetta zvýšila v prvním čtvrtletí provozní zisk meziročně o téměř 13 procent na 8,1 miliardy dolarů, v přepočtu téměř 172 miliard korun. Pomohly jí hlavně výsledky pojišťovnictví. Firma to oznámila na výroční valné hromadě.
Berkshire Hathaway miliardáře Buffetta zvýšila zisk. Dařilo se hlavně pojišťovnictví
Money
Potravinářské giganty McDonald´s a Coca-Cola sice oznámily nad očekávání dobré výsledky za druhé čtvrtletí, obě společnosti se ale potýkaly s poklesem zisku, a to o desítky procent. Důvod? Inflace a růst nákladů, do kterých zejména McDonald´s započítal 1,2 miliardy dolarů kvůli svému odchodu z ruského trhu.
Coca-Cola i McDonald´s hlásí pokles zisku o desítky procent. I kvůli odchodu z Ruska
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.