Češi se vrátili k létání. Počet pasažérů loni rostl

Čeští letečtí dopravci loni přepravili téměř 4,3 milionu cestujících, meziročně téměř o pět procent více. Vyplývá to z předběžných statistik ministerstva dopravy zveřejněných na webu Českého statistického úřadu. Podle mluvčího resortu Františka Jemelky ministerstvo do statistiky zahrnulo výkony největších českých leteckých dopravců Českých aerolinií (ČSA) a Smartwings.
Množství cestujících přepravených letecky českými dopravci za loňský rok dosahuje téměř 62 procent počtu z roku 2019 před pandemií covidu-19, kdy s českými aerolinkami letělo 6,9 milionu cestujících. Nejvíce cestujících, 7,5 milionu, čeští dopravci přepravili v roce 2011.
Loni se také meziročně zvýšila průměrná vzdálenost, na kterou lidé létali, na zhruba 2207 kilometrů. V roce 2022 cestující průměrně létali na vzdálenost přibližně 2193 kilometrů. V roce 2019 to bylo 1705 kilometrů, loni tedy lidé letecky cestovali na průměrně delší vzdálenosti než před pandemií.
Do „rodných“ Kunovic na Uherskohradišťsku se po více než 40 letech vydala Máňa, letoun L-410 UVP-T, který donedávna v Pardubicích sloužil k armádnímu letovému výcviku. V Kunovicích se z něj stane exponát, ve sbírce tamního muzea tento typ letadla chyběl.
FOTOGALERIE: „Máňa“ se stěhuje. Legendární letoun se po 40 letech vrátil do Kunovic
Enjoy
Přepravní výkony českých leteckých dopravců, tedy součet vzdáleností, na kterou byli letecky přepraveni jednotliví cestující, loni činily 9,4 miliardy kilometrů. Meziročně vzrostly podobně jako množství přepravených cestujících zhruba o pět procent.
Nejvíce cestujících přepravili dopravci ve třetím kvartálu loňského roku, nejméně v prvním. Stejně tak nejvíce kilometrů cestující urazili ve třetím a nejméně v prvním kvartálu. Průměrně na největší vzdálenosti ale cestující létali naopak v prvním kvartálu a na nejkratší ve třetím.
Když chcete pohodlí a soukromí, musíte si počkat. V případě private jetů to platí dvojnásob. Zákazníci na ně čekají několik let. Například u letounu Cessna Citation Longitude, který si představíme, je čekací doba zhruba dva roky. A cena kolem 710 milionů korun zájemce neodrazuje. Jak se v letadle létá? Odpověď na tuto otázku začíná na letišti v Praze. Konkrétně na Terminálu 3.
Ráj pro fanoušky letectví. Jak se cestuje private jetem Cessna Citation Longitude za stamiliony?
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.