Česká klasika. Zahájení výstavby dálničního spojení s Polskem se odkládá

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o vítězi tendru na výstavbu dálnice D11 v úseku z Trutnova na státní hranice s Polskem. Vítězem byla polská stavební firma Budimex, která ale podle ÚOHS nesplnila podmínku technické kvalifikace.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní musí nabídky v tendru znovu posoudit a vybrat vítěze. Na sociální síti X to uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl, informaci potvrdil mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda.
„Výběr se tak vrací zpět do hodnocení nabídek. ŘSD po detailním prostudování rozhodnutí ÚOHS rozhodne o dalším postupu v zakázce,“ uvedl Mátl v příspěvku. Reakci Budimexu ČTK zjišťuje.
ŘSD původně plánovalo, že stavbu úseku o délce 21,1 kilometru zahájí Budimex 19. prosince 2023. Sdružení vedené MI Roads v prosinci nejprve proti výběru Budimexu podalo námitky k ŘSD. Když neuspělo u ŘSD, tak se obrátilo na antimonopolní úřad.
„Úřad rozhodnutím zrušil rozhodnutí zadavatele o výběru dodavatele, neboť zadavatel pochybil, když vybral k uzavření smlouvy dodavatele Budimex, ačkoliv nabídka tohoto dodavatele nesplnila podmínku technické kvalifikace,“ řekl Švanda. Doplnil, že rozhodnutí není pravomocné a lze proti němu podat rozklad k předsedovi ÚOHS Petru Mlsnovi.
ŘSD plánuje, že na D11 prioritně vybuduje tříkilometrový úsek u hranice s Polskem. Měl by navázat na polskou rychlostní silnici S3 otevřenou loni v září. Celý úsek Trutnov - státní hranice, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být podle dosavadních plánů hotový v roce 2027.
Polská S3 vede podél západní hranice Polska od Baltského moře k českým hranicích. Přes třetinu její trasy postavil Budimex.
ŘSD připravuje i stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. Se zahájením stavby počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Tím by byla celá D11 hotová.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978. Zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře.
Hledáme řidiče. V současné době jeden z nejčastějších motivů personální inzerce. Sedět za volantem kamionu a dobývat dálnice bývalo v dobách socialismu snem mnoha mladíků. Nyní je situace odlišná. Do téhle dřiny se chce málokomu, byť finanční ohodnocení není vůbec špatné.
Obyčejná práce: O řidiče je nouze, tak jsem se rád vrátil, říká seniorní kamioňák
Enjoy
Mnozí máme podobnou adrenalinovou zkušenost. Jedeme si tak v březnu autem po okresní silnicí a cesta se mění v dobrodružství. Zoufale se snažíme vyhnout dírám, které na nás všude číhají a chystají se našemu autu utrhnout kolo. Probudí se v nás divoch v džungli, nebojácný jezdec rallye - dám to. S pevným úchopem volantu a pocitem Kankkunena se daří přežít cestu nám i autu. Pak si unaveně postěžujeme nad stavem silnic a kamarád nám čte z mobilu, že se do jejich údržby a oprav ročně investují miliardy korun z veřejných rozpočtů. To není možné, kam ty prachy jdou?
David Ondráčka: Rallye po okresních silnicích. Kam mizí peníze na jejich opravu?
Názory
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.