Česko je pro zahraniční značky atraktivní. Loni jich přibylo rekordní množství

Primark nebo Modivo, ale i Versace. Loni do Česka vstoupilo rekordní množství značek. Nejvíce za poslední tři roky.
Zájem zahraničních značek ukázal, že tuzemský maloobchodní trh a fyzický prodej je stále zájem, a to i navzdory pandemii.
„Fyzické nakupování zůstává přes všechny problémy a změny, jež přinesla koronavirová krize, důležitou součástí maloobchodního prostředí. Česko pak zůstává klíčovým trhem pro vstup zahraničních značek do regionu střední a východní Evropy,“ říká Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.
Tuzemská kupní síla je podle něj setrvale vysoká a obchodníci sází i na to, že se vrátí zahraniční návštěvníci, kteří jsou významnou součástí klientely zejména v Praze a dalších turistických regionech.
Zájem o oblečení z druhé ruky stoupl navzdory pandemii. Newyorská Rent the Runway nabízející oblečení luxusních značek vstupuje příští týden na burzu, kde si v rámci IPO jde pro 1,3 miliardy dolarů.
Luxusní móda z druhé ruky je hit. Americký sekáč si jde pro miliardu na burzu
Money
Do konce roku bude v Česku druhý Primark
Nejvíc přibylo módních značek, napříč všemi cenovými segmenty. Byla otevřela prodejna Versace v Pařížské ulici nebo premiový Anson’s v obchodním centru Westfield Chodov či Manuel Ritz v nákupní galerii Myslbek. Na massmarket pak zamířil například Primark, Modivo, Heavy Tools a Dedoles.
A k pražskému Primarku, jehož otevření bylo podle Kotrbáčka nejvýznamnějším vstupem módní značky na tuzemský trh za posledních 15 let, přibude letos druhá prodejna v Brně.
Tomáš Kopečný se věnuje reklamní branži. V roce 2015 si ale začal plnit sen a vzkřísil tradiční značku řidičských rukavic Engelmüller. A s luxusními rukavicemi se mu povedlo prorazit do celého světa. „Ano, i v Česku lze vytvářet high-endový luxus. Na prodej značky v tuto chvíli nemyslíme. Na to bude čas tak za dva tři roky,“ prozrazuje Kopečný v rozhovoru pro newstream.cz.
Dobříš má na to stát se rukavicovým centrem Evropy, říká tvůrce luxusních rukavic Engelmüller
Enjoy
Kombo e-shop a kamenný obchod je ideální
„Strategie, kdy se kamenné prodejny kombinují s elektronickým prodejem, je nyní pro obchodníky klíčová. V pandemii se ukázalo, že e-shopy fyzický retail neohrožují, ale ideálně doplňují a daný brand posilují. Konceptů kombinujících online a fyzický retail bude jednoznačně přibývat a stane se pro značky nutností, aby si udržely místo v konkurenčním prostředí,“ dodává Kotrbáček.
Značky míříly hlavně do pražských obchodních center a nejvíce jich do tuzemska loni přišlo z Polska (7), dále z Německa (4), Itálie (4) a Spojeného království (3).
Nových bytů bude letos na trhu více než v roce 2021. Developeři letos dokončí více projektů, rozhodně to však nebude znamenat, že by nové bydlení mělo zlevňovat. Naopak, ceny patrně dál porostou. Nyní stojí v Praze metr čtvereční nového bytu kolem 140 tisíc korun. Newstream.cz udělal mezi velkými developery anketu na téma, kolik nových bytů chtějí letos prodat.
Anketa: Velcí developeři dají letos na trh víc bytů než loni, jejich ceny dál porostou
Zprávy z firem
V centru Prahy přibyly luxusní ubytovací prostory. Společnost UBM Development zkolaudovala luxusní pětihvězdičkový hotel Andaz Prague o 176 pokojích, který je premiérovým vstupem sítě Hyatt do České republiky.
Praha má nový luxusní hotel. Jako svůj teprve pátý v Evropě ho provozuje síť Hyatt
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.