Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Volkswagen a Umicore postaví v Polsku závod na výrobu komponent pro baterie

Továrna na výrobu součástek Volkswagen v Salzgitteru.
Volkswagen, užito se svolením
 ČTK

V Polsku se budou vyrábět komponenty baterií pro elektromobily Volkswagen. Nová továrna v polské Nise se má rozjet už v roce 2025, zatímco projekt gigafactory v Líních u Plzně zatím zůstává jen na papíře.

V Polsku se budou vyrábět komponenty baterií pro elektromobily Volkswagen. Podnik IONWAY založený automobilovým koncernem a belgickou skupinou Umicore postaví svůj první závod na výrobu katodového aktivního materiálu v polském městě Nisa na jihu země. Celková investice má činit 1,7 miliardy eur (41,6 miliardy korun) a jejím cílem je levnější výroba, která učiní elektromobily dostupné pro každého, uvedl v prohlášení šéf IONWAY Thomas Jansseune.

Umicore je přední firmou zaměřenou na recyklaci a technologie materiálů a patří mezi největší producenty materiálu pro výrobu baterií. V Nise již má výrobní závod. Nová továrna pro Volkswagen bude umístěna hned vedle. Zahájení výroby je naplánováno na rok 2025. Do roku 2030 zde má vzniknout 900 pracovních míst.

V závodě se bude vyrábět katodový materiál, který může Volkswagen používat k výrobě baterií pro své elektromobily. Kromě toho chce IONWAY dodávat také prekurzory potřebné k výrobě baterií. To si vyžádá výstavbu dalšího závodu. Zatím ale nebylo rozhodnuto, kde tento závod bude umístěn.

Společný podnik Volkswagenu a Umicore chce dodávat ročně materiál pro 2,2 milionu elektromobilů. To by mělo pokrýt velkou část poptávky továren na baterie, které automobilka plánuje v Evropě, upozornila agentura DPA.

Vědec Tomáš Kazda: Investor do gigafactory by měl v Česku podpořit i vývoj nových baterií

Brněnský vědec Tomáš Kazda se před časem marně snažil o to, aby v Česku vznikl startup, který by uvedl do života přelomovou technologii lithium-sirných baterií. „Usilovali jsme o uplatnění výsledků našeho výzkumu, které se nám podařilo patentovat,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz. Český patent se nakonec rozhodla využít norská firma.

Přečíst článek

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Autoprůmysl vyškolily krize. Jako tahoun české ekonomiky ještě posílí, říká Martin Jahn

Automobilový průmysl v Česku je velmi robustní, dlouhodobě vyškolený krizemi a kolísající poptávkou. „Přes všechny problémy byl, i v posledních třech letech, tahounem české ekonomiky,“ upozornil v rozhovoru pro magazín MED Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto, který má na starosti prodej a marketing.

Přečíst článek

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Martin Jahn: Evropa není jedničkou v inovacích. Tradiční evropské automobilky ale pořád drží silné trumfy

Mnozí lidé sice rádi opakují, že v českém autoprůmyslu jsou samé montovny, ale právě toto odvětví je největším investorem do aplikovaného výzkumu a vývoje v zemi. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, který stojí také v čele českého Sdružení automobilového průmyslu, poukazuje na jeho vysokou přidanou hodnotu. „Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme