Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čeští důchodci se bouří. Pětikoalice chce omezit tisk slevových letáků

Čeští důchodci se bouří. Pětikoalice chce omezit tisk slevových letáků
ČTK
 ČTK

Na základě nabídek z tištěných reklamních letáků v obchodech nakupuje 94 procent českých seniorů, přičemž třetina často.

Reklama

Zjistil to průzkum agentury Nielsen pro Radu seniorů ČR, který reaguje na chystanou novelu zákona o obalech. Ta zavádí recyklační poplatek za reklamní letáky, což podle Rady seniorů mimo jiné způsobí pokles jejich produkce. Novela upravuje také sběr PET lahví a plechovek, platit by mohla začít od poloviny příštího roku. 

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) chce novelou urychlit přesun letáků do on-line prostředí. Z průzkumu pro Radu seniorů vyplývá, že tištěným letákům před elektronickými dává přednost 77 procent seniorů starších 60 let, v případě respondentů nad 70 let je to 84 procent. Většina dotázaných také považuje za důležité tištěné reklamní letáky zachovat - vyslovily se tak dvě třetiny seniorů starších 60 let a 74 procent seniorů nad 70 let.

Češi stárnou, statisíce jich skončí v ústavech. Skupina Partners založila fond na investice do stáří a nemohoucnosti

Do roku 2050 budou tři miliony Čechů starší 65 let. A zvyšovat se bude i počet lidí, kteří se ocitnou závislí na péči a kteří budou potřebovat často specializovaná pobytová zařízení. V roce 2024 by takto závislých seniorů mělo být už přes 440 tisíc. Skupina Partners, respektive pojišťovna Simplea, otevře investiční fond do stáří i pro drobné investory.

Přečíst článek

On-line letáky nepřichází v úvahu

„Alternativa v podobě on-line letáků či mobilních aplikací pro seniory z mnoha důvodů nepřichází v úvahu. Pokud jim vezmete tištěný leták, v podstatě je tím odříznete od informací a sociálně diskriminujete. Když jsme MŽP upozorňovali na negativní sociální dopady novely, bylo nám řečeno, že na její přijetí to nemá a nemůže mít vliv,“ uvedla předsedkyně Rady seniorů ČR Lenka Desatová.

Reklama

Novela zákona o obalech nezakazuje výrobu letáků ani neomezuje jejich distribuci směrem k seniorům, uvedla mluvčí MŽP Veronika Krejčí. Zároveň ale doplnila, že množství reklamních letáků by se mělo s ohledem na životní prostředí snižovat.

Největší chyby při spoření na penzi. Jak zbytečně nepřijít o miliony

Největší chyby při spoření na penzi. Jak zbytečně nepřijít o miliony

Mít solidní penzi, která umožní ve stáří žít důstojně, je přáním naprosté většiny lidí. Spoléhat se na českou státní penzi je ale krátkozraké, protože už pro dnešní čtyřicátníky bude jen minimální a rozhodně ne dostačující pro důstojný život. Finanční experti proto upozorňují na několik zásadních věcí, které si při spoření na penzi hlídat, pokud nechcete kvůli zbytečným chybám přijít o naspořené úspory třeba až v řádu milionů korun. V tomto článku si shrneme hned první základní chyby.

Přečíst článek

„Připravovaná novela zákona o obalech bude účinná nejdříve v roce 2025, do té doby mají producenti letáků dostatek času na kreativní a hlavně adresné řešení zvláště pro seniory, kteří nevyužívají on-line prostředí ve svém počítači nebo telefonu,“ uvedla Krejčí. „Produkce letáků je v ČR stabilně okolo čtyř miliard kusů ročně (zhruba 20 tisíc tun ročně), které končí v lepším případě v tříděném sběru (hrazeném obcí), následně se o ně někdo musí postarat a zajistit správné nakládání s těmito odpady. Jejich výrobci na tyto procesy vůbec nepřispívají,“ řekla.

Poplatek za recyklaci reklamních letáků by měl odvádět přímo jejich výrobce. Pohybovat se pravděpodobně bude v rozmezí 2500 až 3500 korun za tunu, řekl už dříve vrchní ředitel sekce ochrany životního prostředí na MŽP David Surý a dnes to potvrdila také Krejčí. Odložené letáky podle ministra životního prostředí Petra Hladíka (KDU-ČSL) tvoří 20 až 30 procent objemu modrých popelnic.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme