Chcete elektroauto výhodně? Dva čeští studenti vymysleli, jak na to

Myšlenka na byznysprojekt vychází z obyčejného blogu o novinkách ze světa elektromobility. Kolem něj vznikla komunita nadšenců a nedlouho poté také firma - evropské online EV tržiště s názvem AutosEU Limited. „Chceme posouvat hranice možného ve světě elektromobility,“ říkají zakladatelé, čtyřiadvacetiletý Jakub Hotěk a o rok starší Kryštof Kněžínek.
Jakub Hotěk a Kryštof Kněžínek měli podle svých slov jednu společnou vizi - urychlit adopci elektrických vozů v Evropě. Start-up AutosEU Limited, za kterým je myšlenka těchto dvou studentů, získal aktuálně první významnější investici. „Získané finanční prostředky v řádech milionů korun od českých angel investorů, Tomáše Pochopa, majitele marketingové agentury BPR, a Štěpána Vojtěcha, majitele Federal Cars, otevírají dveře novým možnostem a dopomohou AutosEU posílit svou pozici na trhu elektrické a hybridní mobility v Evropě,“ uvedli zakladatelé.
FOTOGALERIE: Jedna z nových senzací elektromobility - vůz Xiaomi SU7
A co lidé na jejich tržišti nejvíce kupují? „Nyní pozorujeme největší zájem v EU o elektroauta takzvané střední třídy, která nabízejí dobrou rovnováhu mezi cenou, dojezdem a výkonem. Značky jako Tesla Model 3 & Y, Volkswagen ID.3 nebo Hyundai Ioniq 5 jsou mezi našimi zákazníky velmi populární díky své relativní dostupnosti, pokročilým technologiím a spolehlivosti,“ říká Jakub Hotěk.
Auta za 400 tisíc i 20 milionů
Na platformě jsou vozy z různých cenových kategorií. Ceny nových a použitých elektroaut se podle Hotěka liší v závislosti na modelu, specifikacích a v případě ojetin hlavně stavu a kapacitou/životností baterky. „Například základní modely Nissanu Leaf mohou začínat na ceně okolo 900 tisíc korun a použité se najdou i pod 400 tisíc korun, zatímco pokročilejší modely jako Tesla Model S nebo Porsche Taycan se pohybují v cenovém rozmezí od tří do sedmi milionů korun. Rolls Royce Specter, který reprezentuje vrchol luxusu v elektromobilech, může dosáhnout ceny až 20 milionů korun,“ dodává Hotěk.
Start-up AutosEU Limited chce peníze od investorů použít na expanzi. Jednak geografickou – rozšíření operací AutosEU do dalších zemí Evropské unie. „Cílem je oslovit širší spektrum uživatelů a nabídnout více vozidel a služeb zákazníkům z různých regionů. Na programu je rovněž rozvoj nových služeb, jako je možnost zakoupení pojištění a financování vozidel přímo na platformě AutosEU. Inovace zjednoduší nákupní proces, zvýší uživatelský komfort a poskytnou zákazníkům další přidanou hodnotu,“ říká Kryštof Kněžínek.
FOTOGALERIE: Nový - a vůbec první - elektromobil od Alfa Romeo
Rozšiřovat se budou i další poskytované služby. Pro zjednodušení získávání státních dotací na nákup hybridních automobilů a elektromobilů umožní AutosEU uživatelům vyřídit vše přímo na platformě. Zakladatelé si od toho slibují další podpoření zájmu o ekologická vozidla a zajištění podpory pro budoucí majitele elektrovozů. AutosEU plánuje dále pracovat na vývoji své AI technologie k analýze a ověření stavu inzerovaných vozidel, což přinese vyšší míru transparentnosti a důvěry mezi prodávajícími a kupujícími. Přesnější a podrobnější informace o vozidlech usnadní zákazníkům rozhodování při nákupu.
Jakub a Kryštof říkají, že zkušenosti a schopnosti obou zakladatelů se vhodně doplňují. Majoritní majitel a zakladatel Jakub strávil většinu svého dosavadního života v jihovýchodní Asii. Do projektu tak přispěl zkušenostmi ze zahraničních trhů. Na prestižní Univerzitě St Andrews získal tituly Masters v oborech ekonomiky, financí a managementu. Nyní pracuje na získání titulu MBA akreditovaného ACBSP a v rámci AutosEU se zaměřuje na globální tržní trendy, strategické řízení a finanční plánování. Druhý spoluzakladatel Kryštof, pevně spojený s Prahou, přinesl do společnosti znalosti z oblasti práva, účetnictví a marketingu.
Kryštof Kněžínek je zakladatel marketingové agentury Notigo, spoluzakladatel firmy AutosEU a také vysokoškolský student. Vymyslel platformu FreshStart, skrze kterou začínajícím podnikatelům předává informace a tipy z byznysového světa. „Některé věci mě štvou, ale je to náplň mého života,“ přiznává. V rozhovoru dále popisuje svůj time management nebo způsob, jakým vyjednává s klienty.
FreshStart s jeho zakladatelem Kryštofem Kněžínkem: Peníze jsou prostředkem ke svobodě
Newstream TV
Začal psaním článků o elektromobilech, dnes má firmu, která se věnuje jejich nákupu i prodeji. Jakub Hotěk stojí za vznikem firmy AutosEU orientující se nejen na elektrické vozy, ale i hybridy. Ačkoliv dle jeho slov nejsou elektromobily pro každého, řídit by si ho měl vyzkoušet každý. Na co si dát při výběru aut pozor? A jak lze propojit podnikání se studiem? Odpovídá Jakub Hotěk v dalším rozhovoru série FreshStart.
FreshStart: Dostupný elektromobil? Volkswagen Golf, prozrazuje zakladatel AutosEU Jakub Hotěk
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.