Chcete umět luxusní řemeslo? Moser spouští rekvalifikace na skláře

Sklárna s historií dlouhou 170 let si chce vychovat novou generaci sklářů. Zájemci o rekvalifikaci se budou učit od opravdových mistrů.
Legendární sklárna Moser přichází s rekvalifikačním programem, jehož cílem je zajistit kontinuitu sklářského řemesla a uchovat jeho dědictví pro budoucí generace. Uchazeči si podle sdělení firmy osvojí nejen tradiční techniky, ale získají i příležitost věnovat se řemeslu, na které mohou být právem hrdí. A hrdí na ně budou i jejich nejbližší. Nový projekt otevírá dveře talentovaným lidem, kteří chtějí být součástí odkazu přesahujícího století.
Moser již téměř 170 let reprezentuje české sklářské umění té nejvyšší úrovně. Jeho vedení však vnímá jako esenciální myslet i na budoucnost, proto otevírá příležitost pro pokračovatele ve sklářské tradici. „České sklářství je světově uznávané, ale bez nové generace jeho budoucnost není samozřejmostí. Rekvalifikace dává talentovaným lidem příležitost stát se součástí tohoto odkazu a učit se od těch nejlepších na světě,“ říká Martin Dvořák, generální ředitel sklárny Moser.
Předávání řemesla od světové elity
Sklářské řemeslo je založené na preciznosti, trpělivosti a smyslu pro detail. V programu Rekvalifikace se noví zájemci učí přímo od mistrů sklárny Moser, kteří své zkušenosti sbírali desítky let a nyní je předávají dál. Pod jejich vedením si uchazeči osvojí brusičské techniky a další dovednosti nezbytné pro tvorbu křišťálových děl. „Sklářství není jen práce, je to umění, které vyžaduje cit pro detail a roky praxe. Předávat naše know-how nové generaci je pro mě čest i odpovědnost, protože právě zkušení lidé jsou srdcem českého sklářství a jeho budoucnost bude stát na jejich dovednostech,“ uvádí František Moudrý, mistr brusič, který ve sklárně Moser působí již 50 let.
Jak rekvalifikace probíhá
Program je otevřený všem, bez ohledu na předchozí vzdělání či zkušenosti. Společnost Moser nehledá vyučené skláře – hledá lidi s vášní pro řemeslnou práci, trpělivostí a smyslem pro detail. Důležitá je především chuť učit se a odhodlání stát se součástí ruční výroby českého křišťálu.
Prvním krokem je dvoudenní zkušební program „Pojď si zkusit řemeslo a zůstaň u nás,“ během kterého si uchazeči mohou práci vlastnoručně vyzkoušet. Pod dohledem mistrů si osvojí základní dovednosti a zjistí, zda je řemeslo oslovilo. Pokud se osvědčí, následuje zapojení do plného rekvalifikačního programu.
„Chceme dát příležitost všem, kteří v sobě cítí touhu tvořit. Nezáleží na předchozích zkušenostech – každý, kdo má chuť učit se a objevovat krásu tradičního řemesla, u nás najde podporu. Tato práce má smysl a může se stát cestou k nové profesní budoucnosti,“ dodává k programu za personální oddělení Lenka Tomanová.
Britská smetánka má karlovarský Moser dlouhodobě v oblibě: Početnou nápojovou kolekci Splendid vlastnila bývalá panovnice Alžběta II. a sklenky a karafy ze secesního souboru Paula má současná královna Camilla.
Sklo z českého Moseru zdobí výlohy Harrods, obchodu pro bohaté Brity
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.