Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Chybí čipy. Automobilky na Slovensku opět omezují výrobu

Bratislavský závod koncernu Volkswagen
Volkswagen Slovakia
 ČTK

Globální nedostatek čipů opět, letos už poněkolikáté, omezil výrobu aut ve slovenských továrnách automobilek Volkswagen a Stellantis. Uvedli to mluvčí obou závodů. Podobné problémy zaznamenaly také jiné automobilové koncerny.

Reklama

Slovenská divize Volkswagenu kvůli nedostatku polovodičů přerušila začátkem tohoto týdne na dva dny výrobu sportovně-užitkových vozidel (SUV), která tvoří hlavní část produkce bratislavského závodu. Tuto část produkce závod po problémem s dodávkami čipů odstavil na dva týdny už na přelomu dubna a května.

Volkswagen na Slovensku v rámci montáže SUV vyrábí modely Audi Q7, Audi Q8, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne a Škoda Karoq. Produkce modelu Karoq se přerušení výroby nedotklo, protože tyto vozy továrna montuje na lince spolu s malými městskými vozidly, jejichž výroba pozastavena nebyla.

Už v neděli zastavila montážní linky slovenská divize skupiny Stellantis, která v Trnavě na západě Slovenska vyrábí vozidla Peugeot 208 a Citroën C3. Výroba bude kvůli nedostatku polovodičových součástek přerušena do úterý. Ze stejného důvodu podnik opakovaně přerušoval produkci od letošního března a podle mluvčího trnavské továrny Stellantisu Petera Šveca závod prozatím zrušil kolem 50 pracovních směn.

Škoda omezí výrobu ve svých závodech.

Škoda omezuje výrobu, chybí jí díly. Obdobně jsou na tom i další automobilky

Automobilka Škoda Auto výrazně omezí ve všech svých českých závodech v příštím týdnu až dvou výrobu kvůli nedostatku čipů, uvedla to mluvčí firmy Martina Gillichová. Na výrazné omezení výroby už předtím upozornily odbory.

Přečíst článek

Reklama

Automobilový průmysl je hlavním motorem ekonomiky Slovenska, které si loni navzdory snížení produkce vozidel kvůli dopadům koronavirové nákazy udrželo v přepočtu na obyvatele pozici světové jedničky ve výrobě automobilů. Vedle Stellantisu a Volkswagenu v zemi také montují vozidla automobilky Jaguar Land Rover a Kia.

Svaz automobilového průmyslu Slovenska minulý týden odhadl, že výroba aut v zemi by se navzdory přetrvávajícím problémům s dodávkami polovodičových součástek letos mohla vrátit nad úroveň jednoho milionu vozidel.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Výroba automobilů.

Suchý únor pro autoprůmysl. Chybějící čipy ho na tržbách připraví o 10 miliard

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme