Chytré brýle na obzoru? Meta jedná o podílu ve firmě Ray-Ban

Americká internetová společnost Meta Platforms jedná o nákupu pětiprocentního podílu ve firmě EssilorLuxottica, která je mimo jiné výrobcem brýlí značky Ray-Ban, uvedl americký deník The Wall Street Journal (WSJ).
Hodnota podílu by podle aktuální tržní hodnoty tohoto největšího světového výrobce brýlí mohla činit asi 4,5 miliardy eur (téměř 114 miliard korun). Tržní hodnota odpoledne přesahovala 88 miliard eur.
Meta, která je mateřským podnikem sítí Facebook a Instagram, s italsko-francouzskou firmou spolupracuje při výrobě chytrých brýlí Ray-Ban. Případná dohoda by podle agentury Reuters mohla Metě poskytnout další kontrolu nad plánem vývoje chytrých brýlí v době, kdy technologičtí giganti včetně Applu investují miliony do vytváření špičkových přístrojů založených na technologiích rozšířené a smíšené reality.
Francouzská společnosti Essilor a italská Luxottica se spojily v roce 2018. Největším investorem ve firmě je holding Delfin, který vlastní rodina zesnulého zakladatele společnosti Luxottica Leonarda Del Vecchia, s podílem téměř 33 procent.
Chytré brýle Ray-Ban Meta se začaly prodávat v roce 2021. Jsou důležitou součástí portfolia spotřebitelských produktů společnosti Meta.

Pavel Hlaváček z J&T Arch Investments: Pod správou již máme víc než 75 miliard
TrhyFond J&T Arch Investments se stal největším fondem na českém a slovenském trhu. A stačily mu k tomu pouhé čtyři roky. Díky němu se mohou i drobní investoři pokoušet investovat do velkých soukromých společností, které jsou jinak doménou zejména Private Equity fondů. „Na růst fondu měla vliv také dlouhodobě budovaná infrastruktura v J&T Investiční společnosti. Pokud bychom měli fond budovat na zelené louce, tak by bylo velmi obtížné dosáhnout takového růstu v tak krátkém čase,“ říká člen investičního výboru J&T Arch Investments Pavel Hlaváček.

Majitel TikToku je moc vlivný, musí dodržovat přísnější pravidla, rozhodl evropský soud
Zprávy z firemČínská ByteDance neuspěla u soudu EU. Majitel TikToku je příliš silný a vlivný na to, aby se na něj nevztahovala přísnější pravidla pro technologické giganty, takzvané gatekeepery.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.