Číňané si našli další místo, kde budou montovat svá elektroauta. Je kousek od Česka
Čínská automobilka Leapmotor začne vyrábět v továrně společnosti Stellantis v polských Tychách malé elektromobily. S odvoláním na dva nejmenované zdroje to uvedla agentura Reuters. Leapmotor a Stellantis před časem vytvořily společný podnik, což čínské firmě umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla mimo Čínu.
Výroba malých elektromobilů T03 by v Polsku mohla začít už v letošním druhém čtvrtletí, píše Reuters. V Tychách by se auta montovala z předvyrobených sad. Zástupci firem se zatím k těmto informacím nevyjádřili.
Portál Gazeta.pl napsal, že pro Tychy, město ležící ve Slezském vojvodství, by výroba elektromobilů T03 znamenala důležitý impuls. Propouštění nedávno oznámily dvě firmy působící v automobilovém průmyslu, týkat se bude asi 370 lidí.
Fandové sportovních vozů Ferrari o emoce, které v nich vzbuzoval burácející motor ve vysokých otáčkách, nepřijdou. Inženýři Ferrari pracují na tom, aby i elektrická verze závoďáků doručila milovníkům rychlých aut stejně unikátní zážitek. Elektrické Ferrari o zvuk burácejícího motoru nepřijde
Zprávy z firem
Stellantis loni v říjnu oznámil, že za 1,6 miliardy dolarů (37,5 miliardy korun) kupuje 21procentní podíl ve společnosti Leapmotor. Skupina se tak snaží upevnit si postavení v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě. Leapmotor na oplátku získá oporu v Evropě.
Firmy zároveň oznámily založení společného podniku. Na základě této dohody získal Stellantis výhradní práva na výrobu, vývoz a prodej výrobků Leapmotor mimo Čínu, což v případě západní automobilky představuje první takový případ. Stellantis vlastní 51 procent společného podniku.
Čína letos zvýší výdaje na vědu a výzkum ze státního rozpočtu o deset procent oproti loňskému roku. Chce tak umožnit příklon své ekonomiky k rozvoji špičkových technologií. Současně ji motivuje závod se Spojenými státy o technologickou převahu ve světě.Technologická válka vrcholí. Čína v ní poráží Evropu
Zprávy z firem
V médiích už se letos objevily zprávy, že Stellantis uvažuje o tom, že Leapmotor by výrobu v Evropě zahájil v italském Turínu.
Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě, vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.