Čínská BYD poprvé v tržbách překonala Teslu

Sedmdesát miliard korun. O tolik předčila v tržbách čínská automobilka BYD svého rivala, americkou Teslu. Děje se tak vůbec poprvé v historii značky. Co do počtu prodaných aut ovšem Tesla dál kraluje globálnímu trhu s automobily na čistě elektrický pohon.
Čínský výrobce elektromobilů BYD ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 11,5 procenta na 11,6 miliardy jüanů (přes 38 miliard korun). Firma oznámila, že se jí tržby zvýšily o 24 procent na 201,1 miliardy jüanů (zhruba 663 miliard korun). Automobilka tak ve čtvrtletních tržbách poprvé předstihla svého konkurenta, americkou Teslu. Ta si nicméně udržela vedoucí pozici na globálním trhu s automobily s čistě elektrickým pohonem, uvedla agentura Reuters.
Společnost BYD nyní těží zejména ze silné poptávky po hybridních vozech umožňujících dobíjení baterie z elektrické sítě. Jejich prodej ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila o 75,6 procenta na 685 830. U čistě elektrických vozů ale vykázala nárůst pouze o 2,7 procenta na 443 426.
Tesla, která vyrábí pouze automobily s čistě elektrickým pohonem, minulý týden oznámila, že ve třetím čtvrtletí zvýšila tržby meziročně o osm procent na 25,2 miliardy dolarů (zhruba 592 miliard korun). Odbyt pak Tesle vzrostl zhruba o šest procent na 462 890 vozů.
Automobilka BYD stále prodává více než 90 procent svých automobilů na čínském trhu, snaží se ale rozšiřovat svou mezinárodní přítomnost, mimo jiné i v Evropě. Její prodej v zahraničí se ve třetím čtvrtletí zvýšil téměř o třetinu na 94 477 vozů.
Koncem loňského roku se společnost BYD rozhodla, že v rámci zahraniční expanze postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní auta. Maďarský závod bude vyrábět elektromobily a hybridní vozy pro evropský trh.
Čínské automobilky v čele se společností BYD otevřely novou frontu v boji o dominantní postavení v automobilovém průmyslu a snaží se nově definovat vozy vyrobené v Číně jako globální symbol luxusu pro věk elektromobilů.
Čína chce rozdrtit evropské automobilky i na poli luxusních vozů
Zprávy z firem
Výsledky Volkswagenu jsou ještě horší, než se čekalo. A to se moc nečekalo. Německá automobilka bude muset zavírat fabriky, propouštět či snižovat a zmrazovat mzdy.
Lukáš Kovanda: Volkswagen čekají těžké časy. O práci přijdou desetitisíce lidí
Názory
Miliardář Elon Musk během jediného dne rozšířil své bohatství o 33,5 miliardy dolarů, uvádí agentura Bloomberg. Excentrickému boháči, který je v současné době v hledáčku úřadů i médií za poskytování finančních darů voličům Donalda Trumpa, pomohly skvělé výsledky jeho automobilky Tesla.
Musk za jediný den zbohatl o více než 33 miliard dolarů
Leaders
Cestou k úspěšnému přechodu na elektromobilitu i k překonání krize automobilového průmyslu není slevit z ambiciózních cílů a regulí, tvrdí s odvoláním na odborníky na ekologickou dopravu evropský magazín The European Correspondent. Vývoj prý povede k větší konkurenceschopnosti elektromobilů. Evropský trh je však rozmanitý, a co je levné ve Stockholmu, nemusí být levné i v Praze.
Elektromobily budou v EU dostupnější. Češi na ně ale pořád nebudou mít
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.