Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Čistka je tu. Google začal mazat neaktivní e-mailové adresy

Google, ilustrační foto
Ben Nuttall / Creative Commons / CC BY 2.0
 ČTK

Společnost Google začala kvůli bezpečnosti rušit neaktivní uživatelské účty, tedy ty, ke kterým se nikdo nejméně dva roky nepřipojil. Plánované mazání se týká pouze osobních účtů a nedotkne se účtů s aktivním YouTube kanálem, s existujícím peněžním kreditem nebo vlastníků aplikace v obchodě GooglePlay. Uživatelé s neaktivními účty dostanou před samotným smazáním upozornění na e-mail i na záložní e-mailovou adresu pro obnovení. Kolik účtů bude v Česku zrušeno, nedokáže firma podle mluvčí Alžběty Houzarové říci.

Reklama

Google bude mazat obsah v Gmailu, Dokumentech, Disku, Meetu, Kalendáři a Fotkách Google. V Česku je Gmail s 21 procenty dvojkou na trhu po Seznamu, kde má svoji poštovní schránku téměř 65 procent českých uživatelů. Pro marketéry gmailové kontakty představují důležitou část databáze, na kterou míří obchodní a marketingové zprávy.

"Naše interní analýza ukazuje, že u opuštěných účtů je nejméně desetinásobně menší pravděpodobnost, že mají nastaveno dvoufázové ověření, než u účtů aktivních. To znamená, že tyto účty jsou často zranitelné, a jakmile je účet kompromitován, může být zneužit k čemukoli od krádeže identity až po šíření nežádoucího nebo dokonce škodlivého obsahu, jako je spam," uvedla viceprezidentka Google Ruth Kricheli.

Mazání předcházelo několik oznámení majitelům účtů. Za neaktivní účet je považovaný takový, u kterého nikdo dva roky neotevřel e-mailovou schránku, nepřečetl si e-maily nebo nepoužil Google Drive. Případně z přihlášeného účtu nebylo vyhledávání přes Google, sdílení fotografie, stažení aplikace či přihlášení k aplikaci třetí strany.

Akce Googlu může zvýšit míru vrácení e-mailů poštovním serverem příjemce v marketingových kampaní. "Tato akce patří mezi tzv. hard bounce a označuje e-maily, které byly vráceny odesílateli z trvalého důvodu. Nevyřazení těchto adres pak má další zásadní negativní dopad na reputaci odesílatele a tím i na doručitelnost rozesílky v budoucnu," upozornil zakladatel mailingové společnosti Mailkit Jakub Olexa.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme