Další krok Číny v Evropě. Koncern Stellantis a Leapmotor zakládají společný podnik
Čínský regulátor dal zelenou společnému podniku automobilek Stellantis a Leapmotor. S odvoláním na dva informované zdroje to uvedla agentura Reuters. Společný podnik Stellantisu umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla Leapmotor mimo Čínu. Po schválení ze strany čínské Národní rozvojové a reformní komise (NDRC) se čeká ještě na obdobný krok regulátorů na dalších trzích.
Stellantis loni v říjnu oznámil, že za 1,6 miliardy dolarů (37,2 miliardy korun) kupuje 21procentní podíl ve společnosti Leapmotor. Skupina se tak snaží upevnit si postavení v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě. Leapmotor na oplátku získá oporu v Evropě.
Firmy zároveň oznámily založení společného podniku. Na základě této dohody získal Stellantis výhradní práva na výrobu, vývoz a prodej výrobků Leapmotor mimo Čínu, což v případě západní automobilky představuje první takový případ. Stellantis vlastní 51 procent společného podniku.
Generální ředitel Stellantisu Carlos Tavares v únoru oznámil, že automobilka by mohla vyrábět elektromobily založené na technologii Leapmotor v Evropě, Severní Americe nebo na jiných trzích, kde potřebuje modely s konkurenceschopnou cenou, aby mohl konkurovat čínským výrobcům elektromobilů.
Čína chce letos zvýšit výdaje na obranu o 7,2 procenta proti loňskému roku. Cíl pro růst hrubého domácího produktu (HDP) si Peking stanovil na pět procent, což je stejný cíl jako loni a nižší v porovnání s předchozími lety. Čínské plány. Země zvýší výdaje na obranu, sjednocení s Tchaj-wanem už nemá být mírové
Politika
Navrhovaný společný podnik vzniká v době rostoucího obchodního napětí mezi Čínou a Evropskou unií. Brusel vyšetřuje, zda čínští výrobci elektromobilů nevyužívají nespravedlivých vládních dotací. Evropská komise ve středu uvedla, že zahájí celní evidenci dovozu čínských elektromobilů. Pokud EU dospěje k závěru, že čínští výrobci dostávají nespravedlivé dotace, mohla by jejich elektromobily zpětně zatížit cly.
Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě, vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.