Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Daniela Krofiánová: Mindset v retailu se mění. Osvědčené strategie už nestačí

Daniela Krofiánová: Mindset v retailu se mění. Osvědčené strategie už nestačí
POPAI CE, užito se svolením
Komerční spolupráce

Blíží se 16. ročník konference POPAI FÓRUM 2024, která se věnuje trendům a perspektivám oboru marketingové komunikace v retailu. Akce proběhne už za deset dní. Na co se můžete těšit, prozrazuje v rozhovoru generální manažerka POPAI CE Daniela Krofiánová.

Reklama

Danielo, vy jste generální manažer POPAI CE a osoba, která stála u zrodu této Asociace v ČR. Popište nám, co je POPAI CE?

Asociace POPAI CE je součástí globální skupiny Shop!/POPAI, jejímž posláním je podpora retailu a profesionálů v tomto oboru.

Jaká je historie? Kde všude asociace SHOP!/POPAI působí?

SHOP!/POPAI má opravdu dlouholetou tradici, POPAI byla založena již v roce 1956 v USA a postupně vznikaly její pobočky v rámci celosvětové sítě. V současnosti působí na různých kontinentech: kromě globální centrály v USA jsou také pobočky v Jižní Americe (Argentina, Brazílie), v Austrálii a na Novém Zélandu, ale také v Číně, Japonsku či v Jihoafrické republice. Velmi silně je Shop!/POPAI zastoupena v Evropě, kde dlouhodobě fungují pobočky např. ve Francii, UK, Německu, Holandsku, Belgii, Španělsku, Portugalsku a také u nás.

Reklama

V Praze se uskuteční šestnáctý ročník POPAI DAY

V Praze se uskuteční 16. ročník retailové události POPAI DAY 2024

Ve čtvrtek 28. listopadu 2024 odstartuje v kongresovém centru O2 universum v Praze 9 již šestnáctý ročník prestižního setkání profesionálů v retailu POPAI DAY, který se během celodenního nabitého programu bude věnovat zásadním retailovým trendům i perspektivám v tomto oboru.

Přečíst článek

Když se podíváme na POPAI Central Europe, jaká je v současné době? Kolik má členů? Jaké jsou její cíle?

Naše asociace POPAI CE působí na našem trhu již 23 let a má za sebou zajímavý a úspěšný vývoj. Nabízíme komunikační platformu pro vzdělávání, sdílení a rozvoj oboru komunikace v retailu. V současnosti máme více jak sto členů z řad významných značkových výrobců, zástupců retailu, dodavatelů vybavení a realizací v in-store, výzkumných a komunikačních agentur.

Jak vytýčených cílů dosahujete? Jaká je vaše strategie?

Každoročně pro naše členy, ale i odbornou veřejnost vytváříme bohatý odborný program. Jde například o :

  • celoročně pořádané vzdělávací akce, které přinášejí nové informace o trendech i konkrétní poznatky a příklady z celého spektra našeho oboru,
  • jsme pořadatelé třech prestižních oborových soutěží,
  • networkingové eventy pro sdílení zkušeností a možnou spolupráci mezi kolegy z oboru,
  • výzkumné projekty zaměřené na analýzy trhu komunikace v retailu, trendů a změn v in-store komunikaci, monitoring postojů k in-store komunikaci apod.
  • celoroční prezentaci nejnovějších zpráv z oboru i aktualit od našich členů na všech našich komunikačních kanálech,
  • umožňujeme být součástí silného oborového sdružení (standard kvality oboru) a také součástí světové sítě Shop!/POPAI.

Za zmínku určitě také stojí naše dvacetiletá spolupráce se zástupci a studenty středních a vysokých škol se zaměřením na marketingovou komunikaci, ať už ve formě zařazení předmětu marketingové komunikace v retailu do výukového programu škol, tak v rámci soutěže POPAI STUDENT AWARD o nejlepší studentské projekty v retailu.

Jednou z akcí je i POPAI DAY – uskuteční se už 28. listopadu. Představte nám tuto akci? O co na ní jde?

POPAI DAY je naše top událost, která je prestižním setkáním profesionálů z retailu. Letos organizujeme její již 16. ročník v kongresovém centru O2 universum. Účastníci se mohou těšit na celodenní program, který bude zahrnovat konferenci POPAI FÓRUM, zážitkové soutěžní i partnerské expozice a galavečer se slavnostním vyhlášením výsledků soutěží POPAI AWARDS (o nejlepší projekty komunikace v retailu), Hvězda 3D reklamy (o nejlepší reklamní a dárkové předměty) a POPAI STUDENT AWARD (o nejlepší studentské návrhy projektů v retailu).   

Bikecentrum Radotín

Chceme, aby vztah se zákazníkem trval celý život, říkají ocenění prodejci kol

Jet na rozhovor do úžasné cykloprodejny, jejíž majitelé cyklistikou žijí, lze jenom na kole. Nesmí vadit lehký deštík, ani sedm stupňů nad nulou. A tak jednoho rána náš spolupracovník Tomáš Hájek sedl na bicykl své dcery, protože mu jeho vlastní někdo ukradl, a vyrazil do Ski a Bike Centrum Radotín, které vyhrálo v roce 2022 cenu VISA Czech Top Shop za měsíc duben a stalo se v této soutěži také celkovým vítězem za rok 2022. Jel tam vyzpovídat bikerového srdcaře Lukáše Prince a jeho manželku Kateřinu.

Přečíst článek
  

Pro koho je určena? Kdo se na ní s kým setká? Jaké zkušenosti a informace si mohou vyměnit?

Akce se každoročně zúčastní na 800 účastníků – zástupců z top a vyššího středního managementu výrobců značkových výrobků, zástupci obchodních společností, management marketingových a reklamních agentur, zástupci výrobců a dodavatelů prostředků in-store komunikace, zástupci odborných médií a škol. V rámci programu bude možné využít mnoho networkingových příležitosti, inspirativní budou také expozice našich soutěží, které jsou vždy jedinečnou přehlídkou inovativních retailových řešení a koncepcí.

Co nabídne celodenní program?

Celodenní konferenční program bude o vývoji, perspektivách i výzvách oboru marketingové komunikace v retailu. Klíčovým tématem letošního ročníku konference pod názvem „Zážitkem budujeme vztah – zvyšujeme zisky“  budou zákaznická zkušenost a zážitky v retailu jako do detailu propracované téma v několika rovinách.

Jaká budou stěžejní témata letošního 16. ročníku?

Zaměříme se na zážitky v rámci propojení digitálního a fyzického retailu, personalizovanou zákaznickou zkušenost jako klíčový trend, apkizaci, komunity zákazníků, fenomén influencerů, brand storytelling… Účastníci se mohou těšit na vystoupení osobností, případové studie, diskusní panely, reportážní vstupy, interakce, networking.

Jaké osobnosti k publiku promluví?

Mezi osobnostmi, které na konferenci přivítáme, bude Ian Johnston, zahraniční expert, zakladatel a kreativní ředitel agentury Quinine z Velké Británie. Ian se ve své přednášce soustředí na to, jak značky mohou využít fyzický retail k budování trvalé důvěry a loajality, což jsou prvky, které jsou zásadní pro vytváření dlouhodobé hodnoty.

Příběh značky a nezkreslený pohled na nově rekonstruovaný Máj z hlediska vytvoření vztahu se značkou prostřednictvím unikátních nekonečných množství zážitků, vzrušující cesty časem zpátky do historie nabídne ve své prezentaci Simona Myslikovjanova, CEO Chief Events Officer Máj - House of Fun Prague.

Do odpolední části programu je zařazeno unikátní vystoupení Vladimíra 518, který je jedním z nejdéle působících rapperů na české hip hopové scéně, výrazná osobnost graffiti scény, ilustrátor, komiksový výtvarník či autor scénografií. Bude se věnovat tématu budování komunit a bude rovněž moderovat panelovou diskuzi na toto téma.

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Vopařil z Bonami: Chceme dělat vše pro zákazníky co nejsnazší

„Kamennou prodejnu jsem si vysnil. Ocenění za nejlepší prodejnu je pro mě i celý tým velká obměna, “ říká CEO Bonami Pavel Vopařil. V rozhovoru prozradil, že kamenných prodejen nábytku a dekorací Bonami by mělo v budoucnu přibývat.

Přečíst článek

POPAI Day je o trendech a perspektivách oboru retailu. Jaký je v současnosti tuzemský retailový trh?

Po pandemii, která změnila způsob nakupování, přišlo obtížnější období, kdy byla velmi vysoká inflace, zvýšily se zásadně ceny energií i vstupních surovin a začala válka na Ukrajině. Za poslední léta prošel retailový trh mnoha změnami a hlavně mind set celkového nastavení fungování retailu jako takového.

Změnil se spotřebitel a jeho nákupní zvyklosti.  Některé změny vznikly v důsledku pandemie, další se objevily díky rozvoji digitalizace retailu. V souladu s tímto trendem se rozšiřují samoobslužné pokladny, otevírají se nové samoobslužné prodejny, které umožňují nákup 24/7.

Co jeho podobu aktuálně nejvíce ovlivňuje? Jaké jsou moderní trendy, které není radno opomenout?

  • Technologické inovace: rozšířená realita, virtuální realita, umělá inteligence se stávají nedílnou součástí zážitků zákazníků v retailu.
  • Obnova a rostoucí význam kamenných prodejen: Oba světy online a offline si jsou nyní čím dál blíže a konkurenční výhoda často spočívá ve vytvoření jedinečného a pohlcujícího zážitku pro zákazníky právě v kamenné prodejně, kde je zážitek intenzivnější. Propojení online a offline kanálů zajistí plynulou nákupní cestu. Kamenné prodejny budou využívat technologie k personalizaci nákupního zážitku pro každého zákazníka.
  • Retail media networks: Retailové mediální sítě jsou rychle rostoucí reklamní kanál, který umožňuje maloobchodníkům v online prostředí oslovovat specifické cílové skupiny s relevantní reklamou.
  • Přísnější standardy udržitelnosti: Spotřebitelé budou stále více preferovat produkty vyrobené udržitelným způsobem s ohledem na životní prostředí a etické principy. Také od maloobchodníků se očekává stále transparentnější komunikace o původu nabízených produktů a přístupu k udržitelnosti.
Daniela Krofiánová, generální manažer POPAI CE POPAI CE, užito se svolením

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme