Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dánové koupí DB Schenker. Přeplatili i šejky

DB Schenker
Profimedia
 ČTK

Dánský lodní gigant DSV podepsal smlouvu o převzetí společnosti Schenker, která je logistickou divizí německé železniční společnosti Deutsche Bahn (DB). Zaplatí za ni 14,3 miliardy eur (359,3 miliardy korun). Pro DB je to zatím největší transakce a DSV se díky ní patrně stane největší zasilatelskou firmou na světě.

Reklama

Dohodu musí ještě schválit dozorčí rada DB a německá vláda. Dokončena by měla být v příštím roce.

„Akvizice společnosti Schenker je pro DSV transformační transakcí, vytvoří předního světového hráče v rámci globálního dopravního a logistického sektoru,“ uvedla DSV. Dodala, že spojení přispěje k růstu skupiny, vzniku nových pracovních míst a k vysokým finančním výnosům. V příštích třech až pěti letech DSV hodlá v Německu investovat přibližně jednu miliardu eur.

Logistická divize Deutsche Bahn je na prodej. Zájem májí Dánové a šejci

Dánská dopravní skupina DSV a konsorcium vedené CVC Capital Partners podaly závazné nabídky na koupi logistické divize německé železniční společnosti Deutsche Bahn. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje. Nabídky ohodnocují divizi DB Schenker na zhruba 14 miliard eur (351,1 miliardy korun) a případný prodej by se mohl zařadit mezi největší evropské transakce letošního roku.

Přečíst článek

Zájemců o logistickou odnož Deutsche Bahn bylo více. V průběhu července z boje o DB Schenker odstoupila saúdská státní lodní společnost Bahri a zbývajícími dvěma možnými kupci zůstal právě dánský lodní gigant DSV a koalice tvořená investičními fondy CVC Capital Partners, Carlyle Group a Abu Dhabi Investment Authority.

Reklama

Zrození největšího světového dopravce

DSV se podle makléřské společnosti Sydbank díky akvizici posune v objemu i tržbách před švýcarskou skupinu Kühne+Nagel a stane se předním světovým dopravcem, uvedla agentura Reuters.

Tržby spojené skupiny by na základě finančních údajů za loňský rok měly činit 293 miliard dánských korun (asi 987 miliard korun). Podnik bude mít přes 147 tisíc zaměstnanců.

Dohoda má DB pomoci snížit zadlužení a modernizovat domácí železnice, což je prioritou vlády. „Bylo pro nás důležité najít pro Schenker silného partnera a dlouhodobý domov pro zaměstnance firmy,“ uvedl generální ředitel DB Richard Lutz.

V příštích třech letech se DB zaměří na železniční infrastrukturu, osobní a nákladní železniční dopravu a ziskovost. Firma Schenker byla v posledních letech nejdůležitějším tahounem zisku DB.

DSV se rychle rozrostla díky řadě úspěšných akvizic, některé z nich přitom byly větší než samotná společnost. Firma zahájila činnost v roce 1976 jako malý podnik s deseti řidiči nákladních aut.

Společnost DB Schenker funguje od roku 1991 i na českém trhu, kde má zhruba 2300 spolupracovníků a 22 pracovišť.

Španělé zařízli prodej firmy Talgo Maďarům. Kvůli údajným vazbám na Rusko

Španělská vláda v úterý zamítla prodej železniční společnosti Talgo maďarskému konsorciu Ganz-Mávag kvůli údajným vazbám maďarských investorů na Rusko. Píše to deník El País, který odkazuje na své zdroje z vlády. Na tyto vazby upozornila španělská tajná služba CNI, podle které Rusko může mít zájem o některé technologie společnosti Talgo, jež by mu ulehčily železniční provoz. O Talgo projevila zájem i česká Škoda Group.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Čínská invaze na Tchaj-wan by zničila světový obchod a polovodičový průmysl, varuje britský ministr zahraničí James Cleverly

Čínská invaze na Tchaj-wan by zničila světový obchod a polovodičový průmysl, varuje britský ministr zahraničí

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme