Stěhovat se nemusíte, dáme vám tryskáč. Nový šéf Starbucks si vyjednal skvělé benefity a je pod palbou kritiky
Benefity nového šéfa společnosti Starbucks sklízí kritiku na sociálních sítích. Vyšlo totiž najevo, že Brain Niccol, má do sídla firmy v Seattlu ze svého domu v Kalifornii cestovat každý den, a to firemním tryskáčem.
Niccol má do funkce šéfa řetězce kaváren nastoupit 9. září a firma si jeho schopností evidentně váží. Má za sebou úspěšně zvládnutou éru v mexickém fast foodovém řetězci Chipotle. Podařilo mu zvládnout krizi po vypuknutí epidemie otrav jídlem i zvýšit zisky.
Ve Starbucks ho čeká skvělé finanční ohodnocení, roční plat ve výši 1,6 milionu dolarů, bonusy ve výši až 7,2 milionu dolarů a dalších 23 milionů dolarů ročně v akciích firmy. A vyjednal si i výjimečné benefity, nemusí se stěhovat do města, kde společnost sídlí. K dispozici dostane firemní tryskáč, a to i pro soukromé účely. Navíc mu firma v místě bydliště, v Kalifornii, zřídí kancelář. Upozornil na to server BBC.
Nově jmenovaný šéf se právě kvůli dennímu cestování firemním letadlem z Newport Beach v Kalifornii do sídla firmy v Seattlu dostal pod palbu kritiky. Let je totiž dlouhý téměř dva tisíce kilometrů a tak diskuse na sociálních sítích upozorňují na rozpor mezi veřejným postojem společnosti k ekologickým otázkám a životním stylem jejích vrcholných manažerů.
„To je hezké... dobré podmínky pro špičkové talenty! Ale doufám, že od Starbucks neuvidíme příliš mnoho nových reklam souvisejících s „udržitelností“ a „životním prostředím,“ uvedl jeden z uživatelů sítě X.
Ze zprávy, kterou v roce 2021 zveřejnila Organizace spojených národů, vyplývá, že jedno procento nejbohatších lidí na světě vyprodukuje dohromady dvojnásobek emisí uhlíku než 50 procent nejchudších.
Americké společnosti Coca-Cola a Starbucks požádaly o opětovné zaregistrování svých ochranných známek v Rusku. Chtějí tak ochránit svá práva na duševní vlastnictví poté, co v roce 2022 v reakci na invazi Moskvy na Ukrajinu zemi opustily. Uvedl to ruský list Vedomosti.
Žádná Coca-Cola či Starbucks v Rusku. Značky předcházejí „patentové“ loupeži
Zprávy z firem
Kavárenský řetězec se rozhodl problémům s akcionáři čelit výměnou svého šéfa. Zachránit ho má fastfoodový matador Brian Niccol.
Starbucks má problémy, supi se slétají. Poradí si s nimi nový šéf? Zkušený je na to dost
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.