Diess končí v čele Volkswagenu. V pozici ho vystřídá šéf Porsche Blume
Generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess končí. S dozorčí radou společnosti se dohodl na tom, že funkci opustí k 1. září. Nahradit ho má dosavadní šéf Porsche Oliver Blume. Firma tento nečekaný krok oznámila ve svém sdělení.
Podle tiskové zprávy se o překvapivém odchodu rozhodlo „po vzájemné dohodě“ na jednání dozorčí rady Volkswagenu. Dozorčí rada poděkovala Diessovi za jeho velké zásluhy na transformaci koncernu.
Diessova budoucnost v čele jedné z nejprominentnějších globálních firem byla během jeho čtyřletého působení ve funkci v ohrožení několikrát, připomněla agentura Reuters. Naposledy na podzim loňského roku se třiašedesátiletý manažer střetl s výkonnou radou společnosti ohledně své strategie elektrifikace a stylu řízení.
Jeho odchod přichází v době, kdy koncern tlačí na to, aby porazil amerického výrobce elektrovozů Tesla, a stal se největším světovým výrobcem elektromobilů. Chystá se také uvést na burzu svou značku sportovních vozů Porsche.
Vleklá válka na Ukrajině by mohla evropské ekonomice způsobit mnohem větší škody než pandemie covidu-19. V rozhovoru s listem Financial Times (FT) to řekl šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess.Vleklá válka na Ukrajině poškodí evropskou ekonomiku víc než covid, míní šéf Volkswagenu
Money
„Po opravdu stresující první polovině roku 2022 se mnozí z nás těší na zaslouženou letní dovolenou,“ napsal Diess na sociální síť LinkedIn před oznámením svého odchodu.
„Zaměřím se na zákazníky, značky a na produkty," uvedl čtyřiapadesátiletý Blume, který má Diesse v čele koncernu, jehož součástí je i česká automobilka Škoda Auto, od září nahradit. Podle předsedy dozorčí rady Hanse Dietera Pötsche by nový šéf Volkswagenu měl společně s celou výkonnou radou pokračovat v prosazování transformace v týmovém duchu.
Největší evropská automobilka Volkswagen očekává, že do roku 2030 bude polovina jejích vozidel prodaných po celém světě poháněna bateriemi. Volkswagen chce překonat Teslu. Do roku 2030 bude polovina prodaných vozidel poháněna bateriemi
Zprávy z firem
Výrobce automobilů Volkswagen chce s partnery investovat přes 20 miliard eur (496 miliard korun) do podnikání s automobilovými bateriemi. Chce tak vytvořit 20 tisíc pracovních míst a do roku 2030 dosáhnout ročního prodeje nad 20 miliard eur, aby měl vedoucí postavení na tomto rostoucím trhu. Firma to podle agentury Reuters uvedla při slavnostním položení základního kamene své první evropské továrny na baterie v Salzgitteru.Volkswagen investuje půl bilionu do byznysu s bateriemi. Vybaví jimi půl milionu elektroaut ročně
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.