Diskontu Pepco klesly tržby i zisk. I tak vydělal 780 milionů korun

Řetězec, který je součástí polské společnosti Pepco Group Pepco, v Česku provozuje 318 prodejen. V účetním roce 2023/2024 zde zaměstnával 1814 lidí, meziročně o 89 méně.
Diskontní řetězec Pepco ČR za účetní rok, který trval od 1. října 2023 do 30. září 2024, snížil čistý zisk o čtvrtinu na 779,9 milionu korun. Tržby mu meziročně klesly o 2,8 procenta na 7,3 miliardy. Konkurenční řetězce Action a KiK podle posledních výročních zpráv za rok 2023 v Česku čistý zisk a tržby zvýšily. Čistý zisk Action činil 112,9 milionu korun, což byl oproti roku 2022 více než dvojnásobek. Tržby firmě stouply o 83,6 procenta na 4,4 miliardy. Také KiK více než zdvojnásobil zisk na 413,8 milionu korun a tržby zvýšil o 16,4 procenta na celkových 3,9 miliardy korun.
V účetním roce 2023/2024 řetězec Pepco ČR zaměstnával 1814 lidí, meziročně o 89 méně. Osobní náklady, které zahrnují mzdy, sociální odvody, zdravotní pojištění či benefity pracovníků, byly téměř stejné jako v předchozím finančním roce, činily 988,7 milionu korun. Řetězec Pepco v Česku podle informací na webu provozuje 318 prodejen. Pepco ČR je součástí polské společnosti Pepco Group.
Počet zaměstnanců řetězec Action v Česku předloni meziročně zvýšil o 215 na 575. Osobní náklady vzrostly o 87,2 procenta na 426,9 milionu korun. Z informací na webu řetězce vyplývá, že v Česku aktuálně provozuje 91 kamenných prodejen. Nizozemská síť Action na český trh vstoupila v roce 2020.
Společnost KiK předloni v Česku otevřela sedm nových prodejen a dvě – v Chebu a ve Zlíně – uzavřela. Rekonstruovala čtyři obchody. Na konci roku 2023 jich KiK v Česku celkově provozoval 233, vyplývá z výroční zprávy. Počet zaměstnanců řetězce stoupl meziročně o 723 na 1767 a osobní náklady se zvýšily asi o 16 procent na 619,9 milionu korun. KiK je například společně se sítí hobbymarketů OBI součástí německé skupiny Tengelmann.
Tržby v českém maloobchodě bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel v únoru mírně zrychlily meziroční růst na 3,8 procenta. V lednu stouply podle revidovaných údajů o 3,2 procenta. V meziměsíčním srovnání se tržby obchodníků zvýšily o 0,4 procenta, informoval už dříve Český statistický úřad. V prodejnách s výrobky pro domácnost byly tržby meziročně nižší o 5,8 procenta a obchodníkům s oděvy a obuví tržby klesly o 5,1 procenta.
Tržby naopak klesly v prodejnách s výrobky pro domácnost a s oděvy a obuví. Tuzemský maloobchod se k růstu vrátil loni – tržby stouply ve všech měsících. Růst pokračoval i v prvních dvou měsících letošního roku.
Nákupy na internetu povzbudily maloobchodní tržby. Rostl i prodej pohonných hmot
Trhy
Na konci příštího roku plánuje do Česka vstoupit německý diskontní řetězec Woolworth GmbH. Společně s tím by měl začít působit také na slovenském trhu, informoval server Peníze.cz. Řetězec Woolworth nabízí oblečení, potřeby do domácnosti, elektroniku nebo drogerii. Mezi jeho hlavní konkurenty patří prodejci Pepco, Kik či Action.
Konkurence pro Pepco. Do Česka míří nový diskont
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.