Disney+ skokově zdraží. V USA nabídne levnější předplatné s reklamou

Zábavní gigant Disney oznámil, že od 8. prosince zvýší ceny za streamovací služby. Zdražování odstartuje v USA, kde také zavádí levnější balíček s reklamou. Společnost to uvedla spolu s výsledky hospodaření za poslední čtvrtletí.
Skokové zdražení videotéky Disney+ v první vlně pocítí diváci v USA. Měsíční předplatné bez je nově vyjde na 10,99 dolaru. To je o tři dolary víc, než platili dosud. Za stávající cenu 7,99 dolaru měsíčně nabídne Disney tarif s reklamami. Disney+ není jedinou platformou, která zavádí levnější předplatné s reklamou. Připravuje se na něj také Netflix. Důvod? Zájem o sledování streamovacích kanálů totiž kvůli odeznívání pandemie slábne, konkurence sílí a spotřebitelé kvůli vysoké inflaci na zábavě šetří.
Seriál z doby 300 let před dějem kultovní Hry o trůny (na snímku), další příběhy z velké televizní rodiny Star Wars, druhá řada hitu HBO z drsného světa investičního bankovnictví či příběhy Hulka v dámském vydání. I to jsou seriály, jejichž premiéry nabídnou v srpnu Netflix, HBO Max, Disney+ a Hulu. Tady je osm tipů podle serveru CNBC.
Co na srpen chystá Netflix, Disney+, HBO Max? Tady jsou tipy
Enjoy
Disney v počtu předplatitelů překonal Netflix
Růst cen odráží rostoucí provozní ztrátu streamovacích služeb Disney. Disney+, Hulu a ESPN+ dohromady ve třetím fiskálním čtvrtletí ztratily 1,1 miliardy dolarů, což je o 300 milionů dolarů více, než odhadovali analytici, píše server CNBC. Na vině jsou vyšší náklady na obsah. Tato ztráta se prohlubuje, i když počet nových předplatitelů služby roste nad očekávání. Za čtvrtletí se navýšil asi o 15 milionů na 152,1 milionu předplatitelů. Po započtení Disney+, ESPN+ a Hulu má Disney aktuálně 221 milionů předplatitelů streamování.
Disney předstihla v počtu předplatitelů streamovacích služeb internetovou televizi Netflix, informovala agentura Reuters. . Netflix už dříve uvedl, že měl na konci června 220,7 milionu předplatitelů.
„Disney zvyšuje tržní podíl v době, kdy má Netflix potíže se získáváním dalších předplatitelů,“ uvedl analytik Haris Anwar ze společnosti Investing.com. „Disney má stále více prostoru k růstu na mezinárodních trzích, kde rychle rozvíjí své služby a získává nové zákazníky,“ dodal.
Podle plánů společnosti by se Disney+ mělo dostat do zisku v roce 2024. Finanční ředitelka společnoati Christine McCarthyová na středečním konferenčním hovoru o výdělcích zopakovala, že ztráty Disney+ vyvrcholí během fiskálního roku 2022.
Streamovací služba Disney+ je dostupná také pro české uživatele, a to od 14. června. Cena měsíčního předplatného je 199 korun, za rok pak uživatelé zaplatí 1990 korun.
Seriál Stranger Things opět pomohl zachránit Netflix od katastrofy. Díky úspěchu teenagerské sci-fi internetová televize přišla ve druhém čtvrtletí "pouze" o necelý milion předplatitelů. Odhadovalo se přitom, že úbytek zákazníků bude dvoj- až trojnásobný. Akcie firmy díky tomu posilují.
Netflix oddálil katastrofu. Přišel jen o milion diváků a věří v další růst
Zprávy z firem
Očekávaná čtvrtá série kultovního seriálu Stranger Things se na Netflixu objeví na dvě části. Prvních sedm epizod se krátce po květnové premiéře okamžitě zařadilo mezi nejúspěšnější seriály Netflixu všech dob. Rozuzlení čtvrté řady jde na obrazovky a monitory v pátek 1. července. Netflix nyní prožívá zásadní období, protože ztrácí předplatitele. Stranger Things se mohou stát důležitým zachráncem, píše v analýze Stanislav Šulc.
Stranger Things jako záchrana Netflixu? Seriál má stále úspěch, rozhodne konec čtvrté řady
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.