Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Do tří let předběhneme Teslu, prohlásil v Davosu šéf Volkswagenu Diess

Herbert Diess, šéf VW
ČTK
Dušan Kütner
duk

Generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess věří, že největší evropský výrobce automobilů může předběhnout Teslu a stát se do roku 2025 největším světovým prodejcem elektromobilů. Prohlásil to na Světovém ekonomickém fóru v Davosu v rozhovoru pro CNBC.

Reklama

Šéf Volkswagenu Herbert Diess v úterý na Světovém ekonomickém fóru ve švýcarském Davosu v pořadu CNBC „Squawk Box Europe“ řekl, že zmírnění problémů s dodavatelským řetězcem by pravděpodobně pomohlo vytvořit určitý impuls pro německý automobilový gigant v nadcházejících měsících.

Elektromobil, ilustační foto

Prodeje elektromobilů ve světě prudce rostou, i díky štědrým dotacím

Prodej elektromobilů se loni ve světě zhruba zdvojnásobil a vystoupil na rekordních 6,6 milionu. Uvádí to zpráva Mezinárodní agentury pro energii (IEA). Zájmu o elektrická auta ale vedle nových modelů nahrává v mnoha zemích i státní podpora. IEA také upozorňuje na potřebu většího úsilí kvůli problémům v dodavatelských řetězcích a na nutnost zvýšení produkce surovin potřebných k výrobě elektromobilů.

Přečíst článek

Trhy jsou vždy o budoucnosti,“ odpověděl Diess na otázku CNBC, proč investoři oceňují Teslu na takovou cenu ve srovnání s jinými tradičními výrobci automobilů. „Tesla je v současné době v čele, pokud jde o elektromobily, pravděpodobně je také nejvíce digitální automobilkou a má určité výhody,“ pokračoval. „Stále se snažíme držet krok a pravděpodobně předběhnout do roku 2025, pokud jde o prodeje,” dodal.

Diess řekl, že Tesla byla schopna prokázat dobré výsledky a vysoké výnosy s důvěryhodným obchodním modelem. Znovu však potvrdil své přesvědčení, že Volkswagen by mohl brzy zacelit mezeru, pokud jde o prodej elektromobilů. „Myslím si, že pro Teslu bude postup nyní pravděpodobně trochu náročnější. Otevírají nové závody a my se snažíme udržet rychlost. Myslíme si, že ve druhé polovině roku vytvoříme nějakou hybnou sílu,“ řekl Diess.

Reklama

Baterie do elektromobilů v závodu Škoda Auto.

Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi baterie do elektromobilů pro celý koncern Volkswagen

Škoda Auto v Mladé Boleslavi nově vyrábí baterie pro elektromobily celého koncernu Volkswagen. Do technologií nainvestovala přes tři miliardy.

Přečíst článek

I v té souvislosti plánuje Volkswagen ve Spojených státech znovu uvést off-roadovou značku Scout. Nové elektrické pick-upy a sportovně-užitkové vozy (SUV) by tam měly konkurovat zejména Fordu a Rivianu.

Na druhou stranu Tesla v březnu oficiálně otevřela svůj nový závod na elektromobily v braniborské obci Grünheide nedaleko Berlína, což je zároveň její první továrna v Evropě. Tesla ji vybudovala na domácí půdě právě konkurenčního Volkswagenu. Továrna, která nabídne práci 12 tisíc lidí, chce vyrábět až půl milionu vozů Model Y ročně.

BMW - ilustrační foto

Totální sázka na elektromobilitu je cesta do pekla, míní šéf BMW Zipse

Šéf německého koncernu je dlouhodobý kritik elektromobility. Poukazuje na mezery v instrastruktuře dobíjecích stanic a také na omezených zdrojích surovin pro baterie. Podle Olivera Zipseho tak neúměrně roste vliv Číny.

Přečíst článek

Akcie Volkswagenu kótované ve Frankfurtu se v úterý ráno obchodovaly zhruba o 0,9 procent níže, což je zhruba v souladu se ztrátami v automobilovém sektoru na celoevropském Stoxx 600.

Krize dodavatelského řetězce se zmírní

Více než dva roky po pandemii koronaviru se automobilový průmysl nadále potýká s potížemi získat klíčové díly a vyrobit dostatek vozidel, aby uspokojil poptávku. Očekává se, že nedostatek kritických dodávek, zejména pokud jde o výrobu baterií, bude v nadcházejících letech trvalým omezením růstu prodeje elektrických vozidel.

Nicméně Diess řekl, že na obzoru jsou nějaké pozitivní signály. Očekává, že od poloviny roku zaznamená určitou úlevu na trhu s dodávkami polovodičů a čipů. „Řekl bych, že zmírnění této situace uvidíme v polovině roku a ve druhé polovině bychom měli být v lepší kondici – pokud se situace nezhorší, což si nemyslím,” řekl Diess. „Myslím, že dodavatelské řetězce se opět dávají do pořádku,“ dodal.

Elektromobily VW

Volkswagen postaví gigafactory ve španělské Valencii. O dalších lokalitách rozhodne později

Německá automobilka Volkswagen postaví továrnu na výrobu baterií ve španělské Valencii. Oznámila, že do výroby baterií ve Španělsku společně s externími dodavateli investuje více než sedm miliard eur (172 miliard korun).

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme