Do tří let předběhneme Teslu, prohlásil v Davosu šéf Volkswagenu Diess
Generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess věří, že největší evropský výrobce automobilů může předběhnout Teslu a stát se do roku 2025 největším světovým prodejcem elektromobilů. Prohlásil to na Světovém ekonomickém fóru v Davosu v rozhovoru pro CNBC.
Šéf Volkswagenu Herbert Diess v úterý na Světovém ekonomickém fóru ve švýcarském Davosu v pořadu CNBC „Squawk Box Europe“ řekl, že zmírnění problémů s dodavatelským řetězcem by pravděpodobně pomohlo vytvořit určitý impuls pro německý automobilový gigant v nadcházejících měsících.
Prodej elektromobilů se loni ve světě zhruba zdvojnásobil a vystoupil na rekordních 6,6 milionu. Uvádí to zpráva Mezinárodní agentury pro energii (IEA). Zájmu o elektrická auta ale vedle nových modelů nahrává v mnoha zemích i státní podpora. IEA také upozorňuje na potřebu většího úsilí kvůli problémům v dodavatelských řetězcích a na nutnost zvýšení produkce surovin potřebných k výrobě elektromobilů.Prodeje elektromobilů ve světě prudce rostou, i díky štědrým dotacím
Money
„Trhy jsou vždy o budoucnosti,“ odpověděl Diess na otázku CNBC, proč investoři oceňují Teslu na takovou cenu ve srovnání s jinými tradičními výrobci automobilů. „Tesla je v současné době v čele, pokud jde o elektromobily, pravděpodobně je také nejvíce digitální automobilkou a má určité výhody,“ pokračoval. „Stále se snažíme držet krok a pravděpodobně předběhnout do roku 2025, pokud jde o prodeje,” dodal.
Diess řekl, že Tesla byla schopna prokázat dobré výsledky a vysoké výnosy s důvěryhodným obchodním modelem. Znovu však potvrdil své přesvědčení, že Volkswagen by mohl brzy zacelit mezeru, pokud jde o prodej elektromobilů. „Myslím si, že pro Teslu bude postup nyní pravděpodobně trochu náročnější. Otevírají nové závody a my se snažíme udržet rychlost. Myslíme si, že ve druhé polovině roku vytvoříme nějakou hybnou sílu,“ řekl Diess.
Škoda Auto v Mladé Boleslavi nově vyrábí baterie pro elektromobily celého koncernu Volkswagen. Do technologií nainvestovala přes tři miliardy. Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi baterie do elektromobilů pro celý koncern Volkswagen
Zprávy z firem
I v té souvislosti plánuje Volkswagen ve Spojených státech znovu uvést off-roadovou značku Scout. Nové elektrické pick-upy a sportovně-užitkové vozy (SUV) by tam měly konkurovat zejména Fordu a Rivianu.
Na druhou stranu Tesla v březnu oficiálně otevřela svůj nový závod na elektromobily v braniborské obci Grünheide nedaleko Berlína, což je zároveň její první továrna v Evropě. Tesla ji vybudovala na domácí půdě právě konkurenčního Volkswagenu. Továrna, která nabídne práci 12 tisíc lidí, chce vyrábět až půl milionu vozů Model Y ročně.
Šéf německého koncernu je dlouhodobý kritik elektromobility. Poukazuje na mezery v instrastruktuře dobíjecích stanic a také na omezených zdrojích surovin pro baterie. Podle Olivera Zipseho tak neúměrně roste vliv Číny.Totální sázka na elektromobilitu je cesta do pekla, míní šéf BMW Zipse
Leaders
Akcie Volkswagenu kótované ve Frankfurtu se v úterý ráno obchodovaly zhruba o 0,9 procent níže, což je zhruba v souladu se ztrátami v automobilovém sektoru na celoevropském Stoxx 600.
Krize dodavatelského řetězce se zmírní
Více než dva roky po pandemii koronaviru se automobilový průmysl nadále potýká s potížemi získat klíčové díly a vyrobit dostatek vozidel, aby uspokojil poptávku. Očekává se, že nedostatek kritických dodávek, zejména pokud jde o výrobu baterií, bude v nadcházejících letech trvalým omezením růstu prodeje elektrických vozidel.
Nicméně Diess řekl, že na obzoru jsou nějaké pozitivní signály. Očekává, že od poloviny roku zaznamená určitou úlevu na trhu s dodávkami polovodičů a čipů. „Řekl bych, že zmírnění této situace uvidíme v polovině roku a ve druhé polovině bychom měli být v lepší kondici – pokud se situace nezhorší, což si nemyslím,” řekl Diess. „Myslím, že dodavatelské řetězce se opět dávají do pořádku,“ dodal.
Německá automobilka Volkswagen postaví továrnu na výrobu baterií ve španělské Valencii. Oznámila, že do výroby baterií ve Španělsku společně s externími dodavateli investuje více než sedm miliard eur (172 miliard korun). Volkswagen postaví gigafactory ve španělské Valencii. O dalších lokalitách rozhodne později
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.